Транспортен хаос в "Слатина" и "Гео Милев" заради строежа на метрото
Прокарването на железницата под земята затваря ключови кръстовища в София
Части от два квартала в София са с ограничено движение заради започналия строеж на метрото. Спира се движението по ключови булеварди и улици в "Гео Милев" и "Слатина". Това обаче доведе до транспортен хаос в двата столични района, тъй като вътрешнокварталните улици се използват като обходни маршрути.
"Ремонтните дейности се очаква да продължат около две години и половина, в които ще бъдат затворени три участъка - при кръстовището с бул. "Ситняково", другият е на кръстовището с ул. "Николай Коперник", третият - кръстовището с ул. "Слатинска". Вътрешнокварталните улици ще бъдат използвани като обходни маршрути", заяви пред БНТ началник управление "Инвестиционна дейност" в "Метрополитен" ЕАД Светослав Статев. Той обясни, че сред мерките, които могат да се вземат, е пренасочване към алтернативни обходи маршрути.
Жителите на квартала обаче са притеснени, че ще се стигне до големи тапи в кварталите, а обходните маршрути няма да могат да поемат от големият пътникопоток. Това всъщност вече е факт още в първия ден на новата седмица.
"Много е страшно. Буквално целият район "Слатина" е парализиран. По-рано карах детето ми до детска градина за пет минути, сега ми отне 20 минути", сподели пред Lupa.bg транспортните си неволи жителка на квартала.
"На това място винаги има интензивен трафик, но мисля, че хората вече се ориентираха. Проведохме дълга кампания, за да информираме гражданите какво предстои и как ще бъде организирано всичко. Трябва да се осмисли отново цялата организация на движението и паркирането в района", коментира от своя страна кметът на район "Слатина" Георги Илиев.
От 6 януари за период от 2,5 години е затворено и локалното платно на "Цариградско шосе" между бензиностанция OMV и Макдоналдс. Това се налага, защото там е подземната площадка, от която ще бъде внесена и сглобена тунелопробивната машина.
"Това ще отнеме около 8 месеца. Самата машина тежи 1600 тона и е дълга около 86 метра. За сравнение, тя е дълга почти колкото презокеански пътнически самолет и тежи почти колкото 3 самолета. Само главата на машината е 9,4 метра в диаметър. Това е приблизително ширината на тунела, в който се движат метровлаковете, на които се возим всеки ден в метрото", обясни кметът на София Васил Терзиев.
Разширението е част от т.нар. трети метродиаметър, който тръгва от Горна баня през НДК и Орлов мост, а под Военната академия се разклонява в две посоки. Едната би трябвало да стигне до "Ботевградско шосе", а втората се отделя на югоизток към бул. "Ситняково" - "Гео Милев" - "Слатина" - "Шипченски проход" - "Арена Армеец" - Окръжна болница.
Тези шест спирки покриват разстояние от 6 км и са предназначени да обслужват жителите на един от най-населените столични райони, който в някои части няма добри транспортни връзки с центъра.
Според данни на "Метрополитен", над 110 000 души живеят или работят по протежението на този лот. Срокът за изграждането на цялото разширение е 47 месеца.