Транспортният министър: Реформата в БДЖ закъснява със 70 години

Смених ръководството заради безхаберието, обясни Георги Гвоздейков

Актуални новини
09:35 - 14 Август 2023
1972
Транспортният министър: Реформата в БДЖ закъснява със 70 години

Със 70 години закъснява развитието и реформата в БДЖ. Смених ръководството на БДЖ заради резултатите и безхаберието. Това заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков пред Нова телевизия. В историята на Министерството на транспорта може би за първи път влиза европейската прокуратура, коментира още той.

Миналата седмица от Европейската прокуратура съобщиха, че са започнали проверки на два проекта за обновяване на железопътна инфраструктура. Първият е за участък между градовете Костенец и Септември по линията София - Пловдив, а вторият - за модернизация на жп отсечката между Оризово и Михайлово.

„Милиарди се наливат в инфраструктурата, а насреща няма нищо. Оттук нататък е въпрос на разследването на българската и европейската прокуратура да докажат ясно и категорично кой стои зад тези злоупотреби и кой допуска да се стигне до това“, каза министърът на транспорта.  

„Към момента проверката е насочена към изпълнителите, предполагам, че много скоро ще влезе и при нас, в Министерството на транспорта и НКЖИ. Предстоят много детайли и се надявам това да се разплете докрай. Неофициално знам, че възлагането е на фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. По-нататък някои от участниците в консорциума фалират, започват да се прехвърлят отговорности, възлагат се дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и насреща няма нищо направено“, обясни Георги Гвоздейков.  

Той отбеляза, че е поел инициатива с помощта на новото ръководство на БДЖ да започне подобряване на комфорта на подвижния състав. Миналата седмица изпратихме писма на всички доставчици, които могат спешно да осигурят дори и втора употреба подвижен състав, но ново поколение, за да започнем да модернизираме този вид транспорт, каза Гвоздейков.

Всички, които се возят в железопътния транспорт в България трябва да са наясно, че се возят в нещо, което е проектирано в края на 60-те години, добави министърът на транспорта. Според него трябва на тези хора да се достави удобство и комфорт, така, както се случва в други държави в Европа.