Трети руски танкер бедства в Черно море
След двата руски петролни танкера, които бедстваха в Черно море в неделя, 15 декември, и единият от които потъна, а вторият бе извлечен разбит на сушата, трети руски танкер е изпратил сигнал за бедствие днес. Според съобщенията на руски медии, включително на контролираната от Кремъл агенция ТАСС, която се позовава на източници от руските оперативни служби, това отново е станало в акваторията на Черно море, този път близо до бреговете на Кавказ.
Засега съобщенията гласят, че не е нарушена херметичността на корпуса на танкера, поискал помощ (става въпрос за танкера "Волгонефт-109"), информират от руската морска спасителна служба. Руските власти твърдят също, че няма изтичане на петролни продукти в морето.
Интересно обаче е друго съобщение - на телеграм канала "Кримски вятър", което обръща внимание, че противно на твърденията на руските източници, бедстващият танкер се намира в Азовско море и не е влизал в Черно. "Вчера танкерът "Волгонефт-109" се намираше в Азовско море на входа на Керченския проток, на няколко километра от брега срещу село Приазовски, съобщава групата за мониторинг на "Кримски вятър". Руските медии единодушно пишат, че корабът е "подал сигнал за бедствие в Черно море", но танкерът все още не е влязъл в него, чакал е разтоварване на пристанище "Кавказ", което е в Керченския пролив", пише телеграм каналът.
Междувременно в руския черноморски град Анапа е въведено извънредно положение заради замърсяване на крайбрежието с изтеклите от двата танкера в неделя нефтени продукти - общо над 4 000 тона. Танкерите претърпяха крушение в Керченския пролив, а петролното петно се е разпространило до 35 км от брега, информира местният блогър Юрий Озаровски. Петролните продукти бяха изхвърлени на брега на Черно море, а видеа в социалните мрежи вече показват бедстващи морски обитатели и птици. Над 270 души се опитват да ликвидират последствията от аварията, сочат съобщенията.
Припомняме, че не само бурята и лошото време бяха причина за аварията с танкерите в неделя, а и фактът, че те са били преустроени за речно плаване, не само за морско и са претърпели модификации, при които са били скъсени техните корпуси и това е оказало влияние на тяхната устойчивост и здравина. Танкерите, които се разбиха край Керч, бяха проектирани като речни съдове с възможност да навлизат в крайбрежните морски води при тихо време. Зимата изобщо не трябваше да са на море. Близкият до ФСБ канал ВЧК-ОГПУ пише, ВЧК-ОГПУ в преустроения си вид танкерите са можели да Танкерите, които се разбиха край Керч, бяха проектирани като речни съдове с възможност да навлизат в крайбрежните морски води само при тихо време, а в зимни условия изобщо не е трябвало да са на море.
На борда на танкерите, превозващи мазут, тогава имаше общо 27 души екипаж, които са били евакуирани след като часове наред чакаха помощ. Според съобщенията в телеграм канали някои от тях са били хоспитализирани с хипотермия, а един човек е загинал.