Туитър най-сетне прегърна промяната

И изглежда тя работи добре, след като компанията обеща да заложи на подобрено потребителско преживяване

Икономика
14:08 - 16 Август 2019
3117
Туитър най-сетне прегърна промяната

Кой е най-големият проблем на Туитър (Twitter)? Продуктът никога не се променя. Именно това каза анализаторът Нейт Елиът през 2015 г., когато социалната микроблогинг мрежа беше под огромен натиск да покаже на "Уол стрийт" (Wall Street), че може да генерира ръст на броя на потребителите, анализира CNBC.

"Ако сте ползвали Туитър в първия ден след появата му, а след това сте изпаднали в кома за осем години и сте се събудили днес, ще разпознаете платформата. Изглежда почти по същия начин“, коментира Елиът, който беше анализатор на Forrester Research по това време.

„Докато Фейсбук въвежда иновации всеки ден и постоянно предлага нови начини за ангажиране на потребителите със сайта, Туитър си е точно такава, каквато винаги е била“.

Цитатът на Елиът придоби ново значение по време на събитие в централата на Туитър в Сан Франциско тази седмица, където водещи представители на компанията обясниха пред репортери какви са най-новите функции на услугата.

Компанията обяви такава за следване на теми, която ще свързва потребителите със съдържание, фокусирано върху теми, които ги интересуват. Освен това Туитър обяви планове да подобри и да въведе специална функция за избрани коментари, която тества сред всички потребители.

Но това, което направи най-силно впечатление, бе, когато продуктовият директор на Туитър Кайвон Беикпур заяви, че целта на компанията е да предложи значителни промени в продуктовото преживяване.

"Това е нещото, към което се стремим“, посочи той. „Надяваме се, че започвате да го виждате, и се надяваме, че нашите клиенти ще продължат да го виждат през следващите година или две“.

Лесно е някой да каже, че ще се промени и ще се представя по-добре, но през 2019 г. Туитър доказа, че има постоянство, което подкрепя думите на Беикпур.

Миналия месец Туитър получи силна обратна връзка от потребителите, след като пусна голям редизайн на уебсайта си. През март компанията значително обнови функциите на камерата в приложението и пусна прототип на приложението, наречен „twr”, където по-приключенски настроените потребители могат да бъдат опитни мишки за експериментите на компанията.

Тези промени изглежда работят.

Ръстът на броя на потребителите се движи в положителна посока от началото на годината – от 126 млн. активни потребители дневно през февруари до 139 млн. през юли, или с 14% повече спрямо година по-рано. Wall Street забеляза всичко това. От началото на годината цената на акциите на Туитър се радва на над 45% растеж.

Ако оставим промените настрана, анализаторът Елиът остава скептично настроен.

"Когато твърдят, че правят промени в потребителското преживяване, не знам дали имат предвид нещо повече от визията и усещането за основните функционалности“, посочва той.

По думите му колкото повече експерименти прави компанията, толкова по-добре.

„Аз просто искам да видя някои от тях в крайна сметка в самата платформа“, категоричен е той.