Тунел „Железница“ с Акт 15
За първи път на инфраструктурен обект е изградена площадка за кацане на медицински хеликоптери
Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Венцислав Ангелов показа на представители от Европейския център за транспортни политики системите за безопасност в тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.
В края на януари за съоръжението бе подписан Акт 15 за завършване на строителните работи, съобщи БНР.
„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока.
Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.
Чрез симулация на различни ситуации, които биха могли да възникнат в тунела, на представителите от неправителствената организация бяха показани как работят вентилационните системите при задимяване, интензивен трафик и т. н. Както и как шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийните SOS кабини в случай на инцидент.
Разгледани бяха и напречните връзки между двете тръби, които ще са за евакуация при тежка катастрофа. Тунел „Железница“ има 2 напречни връзки за автомобили,
по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, и 4 за пешеходци.
На представителите от неправителствената организация бе показана и хеликоптерната площадка, която е след тунела, пътувайки от София към Кулата. За първи път на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение с цел да се осигури възможност за кацане на медицински хеликоптери за бърза реакция в случай на тежък инцидент в региона, съобщиха от АПИ.