Turkish Airlines вече е осмата най-мощна авиокомпания в света

Авиокомпанията лети до 344 дестинации по света

Новини
12:25 - 31 Май 2023
2050
Turkish Airlines вече е осмата най-мощна авиокомпания в света

Националният превозвач на Турция Turkish Airlines се превърна в осмата най-силна авиокомпания в света, пише Daily Sabah, цитирайки бизнес проучване на Brand Finance.

Авиокомпанията скочи с цели 23 позиции от миналата година и влезе в престижната топ 10, пише money.bg.

"С отговорността да бъдем национален превозвач на нашата страна и силата да бъдем авиокомпанията, която лети до повече страни от всяка друга авиокомпания в света, ние ще продължим да превозваме нашата марка до още много успехи", коментира председателят на Turkish Airlines - Ахмет Болат.

Кои са останалите топ авиокомпании

Японската All Nippon Airways (ANA) беше най-силната авиокомпания тази година. Авиокомпанията възобнови международните полети през 2022 година след двугодишна пауза, причинена от пандемията от Covid-19.

След нея се нареждат Korean Air и бюджетната авиокомпания на Малайзия AirAsia, показва проучването.

Създадена през 1933 година с флот от пет самолета, Turkish Airlines в момента може да се похвали с флот от 416 (пътнически и товарни) самолета, летящи до 344 дестинации по света, включително 291 международни и 53 вътрешни.

След като изчислява финансовата стойност на марките за повече от 20 години, Brand Finance оценява 5000 марки всяка година.

Базираната в САЩ Delta Airlines отново е най-ценната марка в света за 2023 година със стойност на марката от $8,9 милиарда, което е ръст от 22% на годишна база.

"Пандемията може да спре самолетите, но не може да попречи на хората да мечтаят за пътуване. С отварянето на света отново, авиокомпаниите са готови да излетят, като стойността им бързо нараства", коментира финансовият директор на американската компания Савио Д'Суза.

Според изчисленията, приходите ще достигнат $779 милиарда и нетна печалба от $4,7 милиарда, пише в проучването.

Ethiopian Airlines е най-бързо развиващата се марка авиокомпания в световен мащаб, като стойността на нейната марка се повиши със 79% тази година, за да стане най-голямата авиокомпания в Африка, оценена на $498 милиона.