Учени добиха уникално извънземно вещество

Актуални новини
17:17 - 25 Юни 2019
Учени добиха уникално извънземно вещество

Учени от Калифорнийския технологичен институт пресъздадоха условията на Титан, Луната на Сатурн и получиха съединения и минерали, които не се срещат на Земята, включително съкристали, кристални образувания, състоящи се от два или повече компонента, пише EurekAlert.

В хода на експеримента учените напълниха криостата (устройство за получаване на ниска температура) с течен азот, след което загряли камерата, за да произведат газ, който съставлява атмосферата на Титан. Изследователите са добавили метан, етан и други въглеводороди към системата.

По този начин те успяват да получат бензенови кристали, които включват етан молекули в тяхната решетка. В допълнение, планетолозите са открили съкристали от ацетилен и бутан в криостата, които вероятно са по-често срещани на Титан, отколкото съкристалите на бензен и етан.

Учените смятат, че откритите кристални образувания формират пръстени около въглеводородните езера на спътника на Сатурн. Органичните съединения се изпаряват, допринасяйки за образуването на минерали по бреговете на „резервоарите“, точно както солените пилинги се образуват на бреговете на земните морета. Възможно е обаче да се потвърди наличието на съкристали на Титан само в бъдеще с помощта на космически кораби.