Ученик от София е единственият в Харвард тази година

Личности
11:28 - 13 Април 2021
2934
Ученик от София е единственият в Харвард тази година

Дванадесетокласникът от Софийската математическа гимназия Георги Иванов е приет в най-престижните университети в света - Харвардския, и ще започне следването си от есента. Добрата новина отбелязва на страницата във Фейсбук и американското посолство у нас.

За голямото предизвикателство младежът се готви повече от година със своя ментор Луис Ломели - американски гражданин, който живее в България от години, бивш доброволец в Корпуса на мира на САЩ между 2011-2013 година, основател и директор на организация за младежко развитие Vox Tua и международен американски лагер Camp Golden Gate.

Георги разбира, че е приет в престижния университет на 7 април. Той е сред малцината одобрени кандидати да продължат в престижното висше училище.

Според всички анализи това е годината с най-труден прием в историята на Харвард. През миналата година са кандидатствали общо 40 248 души, от тях са приети 2015, което е 5% от всички подали документи. През тази година в Харвард са кандидатствали 57 000 души от цял свят, като одобрените са едва 1968 души или 3,4%. Този факт прави Георги и неговия ментор още по-доволни от високия успех, който са постигнали.

По думите на Георги този успех е резултат от години упорит труд и усилия, положени не само от него, но и от неговото семейство, приятели, учители и наставници. Когато не се състезава в турнири по физика и не провежда научни изследвания, Георги преподава природни науки на 700 ученици от различни краища на България като доброволец по проект, иницииран от американеца Луис Ломели и подкрепен от посолството на САЩ.

"Един от най-въздействащите уроци, които научих, е значението на менторството", казва Георги и споделя:.

"Да преподавам на всички тези млади хора ми донесе най-голямата радост. До момента аз имах ментори. С преподаването успях да върна жеста, като аз самият стана ментор на други и вдъхновя родители, учители, директори и ученици да възприемат и подкрепят менторските дейности като ключови за бъдещето на образователна система в България."

Георги казва, че се надява да продължи да учи физика и в крайна сметка да допринесе за своята общност чрез наука и иновации.