В Германия се пръква верига с оборот, по-голям от БВП на България

Aldi Nord и Aldi Süd водят тайни преговори за обединение

Новини
12:57 - 02 Юни 2025
69908
В Германия се пръква верига с оборот, по-голям от БВП на България

Две от най-големите германски дискаунт вериги — Aldi Nord и Aldi Süd — водят тайни преговори за обединение. Това съобщава списание Wirtschaftswoche, позовавайки се на източници от семействата, притежаващи компаниите.

Обсъжданите сценарии включват създаване на обща холдингова структура, в която дяловете ще бъдат разпределени равноправно между фамилните фондации на фамилиите Хайстер (Aldi Süd) и Албрехт (Aldi Nord). Според източниците вече са проведени задълбочени разговори относно обединяване на ключови бизнес звена — в това число софтуерни платформи и IT системи. Първоначалната цел е била "възсъединението" на двата гиганта да стане факт до края на годината, но срокът изглежда все по-малко постижим. Aldi отказва коментар по темата както пред Wirtschaftswoche, така и пред агенция Reuters.

Потенциалното обединение идва на фона на рекорден общ оборот на двете компании - 112 милиарда евро за 2023 г.,

което е 8,7% ръст спрямо предходната година. Aldi Nord е реализирала 29 млрд. евро (+7,5%), а Aldi Süd - 83 млрд. евро (+9,2%). Макар да са юридически самостоятелни, веригите все по-често се разглеждат като една група - особено в стратегически план.

Най-значителният ръст идва от международните пазари - най-вече в САЩ и Великобритания, където Aldi Süd е открила десетки нови обекти. Успоредно с това и германският пазар показва признаци на възстановяване. Само Aldi Nord е увеличила приходите си в Германия с 6,6% до около 15 млрд. евро, като основен двигател е била категорията плодове и зеленчуци. И Aldi Süd също отчита ръст на пазарния си дял в страната.

Обединението на Aldi Nord и Aldi Süd

би променило ландшафта на европейската търговия на дребно.

Двете вериги действат като независими структури от 1961 г. насам, след като братята Карл и Тио Албрехт ги разделят териториално. Днес те управляват над 11 000 магазина в над 20 държави, с общи приходи, които вече надхвърлят 112 милиарда евро годишно. Това може да създаде нов "шампион" на германския пазар.