В София: Шофьори на "Градски транспорт" топят коли в бус лентата в затворена фейс група
Пишат час, място и номер на автомобила, катаджии ползват камери и глобяват водача
Истинска система са направили шофьори от "Градски транспорт" - София за да се спасят от натрапниците в бус лентата, заради които те се забавят от разписанието и получават глоби, Lupa.bg видя, че водачите на рейсове и тролеи в столицата са направили специална затворена група, в която са поканили служители на Столична община и катаджии.
Когато видят нарушител в "жълтото платно", те само виждат марката на колата, номера й, часът на нарушението и веднага пишат в групата къде са се натъкнали на натрапника. Шофьор на "Градски транспорт" призна пред медията ни, че системата действала. В нея все още не са се присъединили всички водачи, но катаджиите взимали мерки и глобявали солено нарушителите.
Когато получат информацията, катаджиите веднага преглеждали камерите в района и до дни на нарушителя идвал акт.
Установените нарушения от служителите на Столичната община се изпращат към СДВР, те установяват собственика и му налагат глоба.
Санкцията е за шофиране в бус лента е 50 лв.
Глобите се връчват веднага и има доста голяма събираемост, а водачите обикновено плащат веднага.
Държавата намали изискванията за обособяване на отделни ленти за градския транспорт - вече е нужно улицата да има две или повече ленти в посока, широчината на лентата за градски транспорт да е най-малко 3.25 метра, а по маршрута да се движат поне 15 коли на обществения транспорт на час.
Преди това критериите бяха много по-високи - за създаването на такава лента бяха нужни минимум три платна в посока, широчина от 3.50 метра и трафик от 60 обществени превозни средства на час.
Така условия за създаване на бус ленти вече има в поне осем града, сред които София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Русе и др.