Виена с нови правила за такситата
Виена въведе нови правила в таксиметровия транспорт, съобщават от Община Виена.
Според изискванията от 1 юли тази година всички виенски таксита трябва да предоставят информация за правата на пътниците и задълженията на шофьорите чрез информационни карти, подобно на инструкциите за безопасност в самолетите, и QR кодове, поставени в превозните средства. Чрез QR кода клиентите могат да оценят услугата или да се оплачат от нея.
Промяната в закона за правилата и въвеждането на QR кодове във виенските таксита е гаранция за защитата на правата на потребителите, което ще спомогне за увеличаването на популярността и значението на таксиметровия транспорт в града, посочват от Община Виена, пише БТА.
Информационната карта и QR кодът, които са индивидуално проектирани за всяко от около 7000-те таксита във Виена, се виждат ясно от всяка седалка. Информацията върху картата е на немски и английски език. Това позволява на пътниците да проверят името на таксиметровата компания и регистрационния номер и да се уверят, че пътуват с лицензирано виенско такси. Всички лицензирани таксита са обозначени с трайно закрепен за покрива на автомобила знак "TAXI" и са с виенски регистрационен номер, който завършва с буквите TX, обясняват от Община Виена.
Плащането във всички таксита е възможно в брой или с банкова карта, а шофьорите нямат право да отказват маршрут и са длъжни да закарат клиента до посочения адрес, освен ако той не пуши или не се държи агресивно.
Шофьорът е длъжен също така да избере най-прекия път, освен ако пътникът не иска да мине по друг маршрут. Клиентите могат да поискат и използването на навигация. Таксиметровият шофьор трябва да помогне при натоварването и разтоварването на багажа и ако е необходимо - при качването и слизането на клиента. Седалките, подът и багажникът на автомобила трябва да са свободни за удобство на пътника, постановяват още разпоредбите.
От Община Виена посочват, че всеки, който сканира QR кода, може да оцени услугата като даде между една и пет звезди за пътуването, водача и превозното средство. Ако оценката е само една или две звезди, клиентите имат възможност да дадат и допълнителни отговори, за да посочат от какво са недоволни. Могат да се качват и снимки с цел документиране.