Висулката на Тутанкамон е извънземна

Направена е от метеорит или нещо съвсем неизвестно

10:48 - 26 Ноември 2023
Висулката на Тутанкамон е извънземна

В резултат на сътрудничеството между изследователи от Мароко, Германия и Египет е разкрита изненадваща мистерия на Либийската пустиня. С помощта на високи технологии екип от учени открива, че "жълтото стъкло", използвано за създаването на прочутата висулка на Тутанкамон, идва от метеорит, паднал на Земята. Този невероятен материал е част от уникални природни процеси, случили се на нашата планета преди милиони години.

Една от най-интересните мистерии, които учените се опитват да разрешат, е произходът на този мистериозен материал. Според изследователите стъклото е на повече от 28 милиона години. Съставът му включва кварцови зърна, покрити със смесен глинен минерал.

Последните проучвания позволяват на експертите да открият циркониев оксид и атоми, които образуват правилна триизмерна опаковка в пробите от "жълто стъкло". Тези открития сочат процеси на образуване на стъкло при свръхвисоки температури, надвишаващи 2,2 хиляди градуса по Целзий, и налягане от повече от 12 хиляди атмосфери.

Все още обаче остава загадка как се е появило „жълтото стъкло“. Има предположение, че е възникнало в резултат на сблъсък на метеорит със Земята, въпреки че се взема предвид и възможността за образуване след ядрен удар, но тази опция изглежда по-малко вероятна. Факт е обаче, че в Либийската пустиня няма метеоритни кратери, а най-близките са разположени доста далеч от района на изследване.

Откритието може да даде нов тласък на изследванията за мистериозния произход на „жълтото стъкло“ в Либийската пустиня, хвърляйки светлина върху удивителните природни процеси, случили се на Земята преди милиони години.