Все повече инвестираме в пътувания и преживявания

През 2024 г. Пощенска банка отбелязва ръст от 40% при покупките на дигитални продукти и услуги, свързани с развлечения като игри, музика, филми и книги

Новини
17:32 - 31 Януари 2025
612
Все повече инвестираме в пътувания и преживявания

През 2024 г. българите са инвестирали повече време и средства в пътувания, забавление и дигитални развлечения - това сочат данните на Пощенска банка за потребителските навици на клиентите, като се отчита сериозен ръст в използването на дебитни и кредитни карти за изминалата година.

Тази тенденция е подкрепена от множество иновативни услуги, специални кампании и предимства, които банката предоставя на своите клиенти. Статистиката на банката показва още ръст от 65% на броя трансакции с дигитализирани карти в мобилни портфейли и все по-голям интерес към иновативния ONE wallet by Postbank, благодарение на бързината и удобството, които приложението осигурява.

Данните на банката са в унисон със световните тенденции при дигиталните разплащания. Анализът на цифрите показва, че

през 2024 г. българите са пътували повече, като трансакциите с дебитни и кредитни карти към авиокомпаниите са се увеличили с 20%.

Това са само част от данните, които демонстрират, че през изминалата година българите са инвестирали активно в преживявания и нови емоции. Чувствителен ръст от 40% се регистрира в покупките на дигитални услуги и продукти, свързани с развлечения, като софтуерни приложения, игри и платформи с аудиовизуално съдържание, осигуряващи достъп до филми, музика и книги. Тази тенденция е част от глобалната трансформация, която свидетелства за все по-ускорена дигитализация и променя всекидневието и навиците на потребителите.

Цифрите потвърждават, че

шопингът продължава да е сред любимите занимания на българите -

с около 25% нарастват трансакциите в магазините за облекла, а покупките на книги, списания и специализирана литература също са се увеличили с 16%. През изминалата година още по-активни в плащането с карти са станали младите хора на възраст между 19 и 30 години. При тях се регистрира ръст от 44% на трансакциите, което е знак за доверието и високата оценка, която най-взискателната аудитория дава на продуктите на Пощенска банка.

"Наблюдаваме трайно нарастване в предпочитанията на клиентите ни към картови и онлайн разплащания, а също така отчитаме ръст при използването на дигитализирани карти в мобилни портфейли. Всяка 6-та картова трансакция е направена с дигитализирана дебитна или кредитна карта. А всяка 3-та трансакция с дебитна карта през 2024 г. е в интернет. Клиентите ни все повече оценяват удобството, сигурността и допълнителните предимства, които дебитните и кредитните карти предлагат. Показателно е, че за поредна година банката отчита възходяща тенденция при трансакциите с дебитни карти на месечна база, което показва, че клиентите ги разпознават като основно разплащателно средство и все повече ги използват за ежедневните си покупки. Устойчивият ръст в тези сегменти е резултат от нашите постоянни усилия за подобряване на потребителското изживяване", коментират от Пощенска банка.

Друг факт от статистиката на банката е, че

покупките, направени в големите вериги супермаркети и хранителни магазини,

запазват, както и през предходната година, най-голям дял в общия обем покупки с карти, а именно 27%. Особено активно клиентите на банката са използвали своите кредитни карти и на места, на които са имали възможност да се забавляват и да прекарват приятно свободното си време, посещавайки ресторанти, заведения и барове, като делът на броя трансакции в тези обекти нараства от 16% през 2022 г., на 18% през 2023 г. и достига 20% през 2024 г. Аналогична е и тенденцията при дебитните карти.