Ядрена война „бушува“ по стените на Атонски манастир
Страшни стенописи от 16 век рисуват „Откровение“-то на Св. Йоан Богослов
Полуостров Атон е включен в Списъка на световното наследство на ЮНЕСКО като духовен център на православието, запазил в продължение на хиляди години християнските традиции. Разположен е в Северна Гърция между Ферми и залива Стримон. Според легендите когато корабът на Богородица попада в силна буря по пътя към Кипър, спира в Атон. В този момент езическите храмове на полуострова се срутват из основи. Жителите на полуострова, виждайки това чудо, приемат християнството. Смята се, че оттогава Атон е под специалната закрила на Божията майка.
На свещената земя има 20 православни манастира, които са под юрисдикцията на Константинополския патриарх. Първоначално населението на Атон е около 10 хиляди души, но днес там живеят малко над 2 хиляди души, като за жените достъпът е забранен заради измислици на църковните отци. Първите манастири на Атон започват да се появяват през 10-ти век. Най-старата обител е основана през 963 г., а най-късният – Ставроникита, през 1542 г. Манастирите на Атон са хранилище на древни ръкописи, сред които е и оригиналът на „История славянобългарска“ на Паисий Хилендарски.
Един от най-интересните и необичайни манастири на Света гора е „Дионисиат“ или Нова скала. Той е основан през 14 век от преподобния Дионисий на югоизточната страна на Атонския полуостров. В библиотеката на манастира са запазени около 4000 древни печатни книги, към 800 ръкописа, както и множество уникални фрески, които от години привличат вниманието на изследователите. Някои дори смятат, че именно тук са най-ярките, а и най-стари, църковни стенописи, изобразяващи края на света според „Откровение“-то на Свети Йоан.
Фреските са създадени от живописеца Джорджи, представител на Критската школа. Датирани са към 1546 г. Цикълът от стенописи, посветен на Апокалипсиса, започва с 12 сцени от дясно на главния вход на запад, а останалите 9 сцени се намират от ляво на входа на източната страна. Част от стенописите разказват за последния удар, който ще падне върху непокаялото се човечеството, както и за окончателната победа над Антихриста. Всяка фреска е илюстрация към цитат от „Откровение“-то на Свети Йоан Богослов. От 16 век до днес стенописите са добре съхранени, а за множеството поклонници и изследователи най-интересни са тези, които показват сцени от края на света. На тях са изобразени последици от ядрена война, танкове, скривалища – все неща, за които не се говори и не съществуват в съзнателния живот на човечеството през 16-тото столетие.
Към този странен факт се прибавя и историческата истина, че пръв от необикновените стенописи се интересува Адолф Хитлер и неговата организация за древни тайни и загадки Аненербе. През 1941 г. Атон е анексиран от Германия и манастирът със странни сцени върху „Откровение“-то на Свети Йоан е посетен от немски офицери. Тогава малкото местни жители започват да наричат манастира най-голямата тайна на Света гора.
Стенописите изобразяват експлозия на атомната бомба, бомбоубежища и нещо подобно на огнепръскачки и дори бойни самолети. Изследователите откриват върху стените мистериозен “космически лъч“, който все още не е известен на съвременната наука. Точността на тези изображения изумява немските офицери, които обаче не откриват никакво обяснение за тези загадъчни стенописи.
На една от фреските, които илюстрират „Откровение“-то на Свети Йоан, в горната част се вижда ангел, който излива някакъв дим като стълб с човешко лице. Стълбът има лесно разпознаваема форма на „ядрена гъба“, която се образува по време на ядрената експлозия. В центъра на изображението е показано бомбоубежище, а множество крилати чудовища с опашки като скорпиони падат от небето. Сцената илюстрира дейността на 5-я ангел от „Откровение“-то: „Затръби петият ангел, видях една звезда, паднала от небето на земята, той отвори бездънната пропаст и дим излезе от ямата, и потъмня слънцето, и от скакалци дим дойде, и тя бе дадена власт”. Някои смятат, че „ядрените“ сцени са изображения на пророчества за бъдещето, изпълнено с много бедствия и природни катаклизми, след които човечеството ще прогледне за истината на своето сътворение и древната мъдрост на света. Други са категорични, че това са само религиозни символи.