Ясни са имената на отвлечените от йеменските хуси български моряци

Капитан Любомир Чанев и старши помощник-капитанът Данаил Веселинов са опитни мъже

Топ
18:35 - 20 Ноември 2023
3444
Ясни са имената на отвлечените от йеменските хуси български моряци

Ясни са вече имената на двамата български моряци, част от екипажа на похитения вчера кораб "Галакси лийдър". Това са 38-годишният капитан - Любомир Чанев и 39-годишният старши помощник-капитан Данаил Веселинов. Плавателният съд в момента се намира в пристанище в Йемен. Това съобщиха от варненската компания, която е наела на работа нашите моряци.

Корабът "Галакси лийдър" е изчезнал от обсега на комуникационните системи за следене в ранния следобед в неделя. От тогава няма осъществена връзка с екипажа на плавателния съд. Семействата на двамата моряци са били информирани вчера за отвличането им. Те са силно обезпокоени за своите близки.

Двамата български моряци са обучени за всякакви ситуации на море, но за момента не е известно какви са били действията на похитителите при отвличането на кораба. 

"И двамата българи на борда са изключително опитни. Капитанът е със 17-годишен стаж на море, от които 8 като капитан далечно плаване. Старши помощник-капитанът 11 години, от които 8 години на позицията старши помощник-капитан. Изключително опитни, наши много добри и доверени кадри. Искам да се обърна към семействата на двамата наши колеги, да се държат, да им вдъхна кураж да вярват и всички се надяваме, убедени сме, че случаят ще има положителна развръзка и се надяваме това да бъде час по-скоро", каза к.д.п. Золтан Сулай, управител на менингова компания във Варна.

Районът на Червено море не се води високорисков, но до определени координати. След 2009 година има възможност за наемане на охрана след преминаване на Суецкия канал, макар че в този участък не е имало отвлечени кораби досега.

"Кораби, които посещават този район, започнаха да вземат въоръжена охрана при преминаване на този район, но искам да подчертая, че това не е задължително, това си го решава корабособственикът, може да е свързано и с изисквания на застрахователя. Ако този кораб е имал въоръжена охрана, тя би трябвало да е на борда в позицията, в която са го отвлекли, независимо че тази високорискова зона започва доста по-на юг", каза Мартин Иванов, зам.-председател на Моряшкия синдикат.

От менинговата компания във Варна казаха пред БНТ, че са наели още над 100 моряка, които работят на израелски кораби. Взети са мерки на най-високо ниво морския път през Червено море да се избягва до успокояване на ситуацията и нормализиране на международните отношения.