YouTube надмина 1 милиард месечни зрители на подкасти
Платформата вече разпределя милиарди долари от рекламни приходи с творците

YouTube продължава да затвърждава доминиращата си позиция в подкастинг пространството, като представлява значителна конкуренция на Spotify и Apple Podcasts.
В сряда компанията обяви, че е преминала границата от 1 милиард месечно активни зрители на подкасти.
Този успех подчертава популярността на YouTube в индустрията и предпочитанието на потребителите към видеоформати. Миналата година YouTube съобщи, че над 400 милиона часа подкаст съдържание са били гледани само на телевизори.
Най-големият конкурент на YouTube в подкаст индустрията - Spotify - също забеляза тази тенденция
и започна да залага повече на видеосъдържание, за да привлече създатели и потребители. Наскоро Spotify увеличи инвестициите си в видеоподкасти, като от ноември 2024 г. започна да плаща на популярни водещи. Този ход може да помогне на Spotify да настигне YouTube, който
вече разпределя милиарди долари от рекламни приходи с творците.
Освен това, YouTube обяви промени в рекламите в средата на видеата (mid-roll ads), които целят да подобрят зрителското изживяване и да увеличат приходите на създателите. От 12 май YouTube ще разполага рекламите на по-подходящи моменти, като паузи и преходи, вместо да прекъсва разговори или важни сцени в съдържанието.