Заради опасен мост: Цяло лято ад на АМ „Тракия“
Проблемът е сериозен, призна регионалният министър Иван Шишков
Пътуването по магистрала "Тракия" това лято в посока морето ще бъде истински кошмар. Причината е пропадане на мост при 20-ия километър на аутобана преди Вакарел.
Проблемът е установен преди около два месеца и заради мерки на безопасност от края на февруари движението в посока Бургас се осъществява само в изпреварващата лента. Така в пиковите часове се образуват километрични колони от автомобили.
По тази причина в дните с интензивен трафик - в края на работната седмица и през почивни дни агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ограничи преминаването на тирове и камиони. Те се отбиват при 5-и км на магистрала "Тракия" в посока Бургас по стария път и се качват на магистралата при пътен възел "Вакарел" – при 23-ти км.
Въпреки това трафикът остава натоварен и то при условие, че все още не е започнал активният летен сезон, когато се очаква хиляди автомобили да тръгнат към морето, коментираха шофьори пред Mediapool, които пътуват по направлението.
За проблема призна и служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков при посещението си в Пловдив в четвъртък. Той го определи като "сериозен" и оптимистично обяви, че "ремонтът ще трае няколко месеца".
Това обаче не е сигурно, защото едва преди дни е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител на ремонтните дейности, става ясно от съобщение на АПИ.
Обществена поръчка за 300 000 лв.
Пътната агенция публикува обществената поръчка на 18 април, а оферти могат да се подават до 2 май. Поръчката е за избор на изпълнител за проектиране, упражняване на авторски надзор и строителство (инженеринг) на селскостопанския подлез при км 20+500 на магистрала "Тракия" в посока Бургас.
Мостово съоръжение, което трябва да се ремонтира е с дължина 28.5 метра и е в експлоатация от 1978 г. В участък от платното за Бургас пътната плоча е с нарушена хидроизолация, а по настилката и при двете фуги се наблюдават пукнатини.
Целта на обществената поръчка е изготвяне на технически проект за необходимите строително-монтажни дейности. За тази цел са предвидени 60 дни с два междинни етапа.
Чак след като бъде одобрен проектът ще се премине към строително-ремонтните дейности. За тях са предвидени 120 дни.
Ремонт за няколко месеца по документи, но на практика...
Това означава, че при оптимално развитие на процедурата и при условие, че няма обжалване, ремонтът на мостовото съоръжение ще приключи чак в края на годината, а дотогава пътуващите по направлението ще попадат в поредната тапа.
Най-вероятно регионалното министерство, под чиято шапка е АПИ, се е отказало да възложи дейностите като авариен ремонт на пътно-поддържащата фирма, тъй като това беше обявено като порочна практика от времето на ГЕРБ.