Заради войната и инфлацията „Нетфликс“ олекна с $40 милиарда

Стрийминг платформата е загубила 200 000 абонати през първото тримесечие на годината

Новини
13:44 - 20 Април 2022
2219
Заради войната и инфлацията „Нетфликс“ олекна с $40 милиарда

От стрийминг платформата „Нетфликс“ обявиха, че инфлацията, войната в Украйна и ожесточената конкуренция са допринесли за загуба на абонати за първи път от повече от десетилетие.

Според прогнозите на компанията предстои още свиване, след успехите по време на пандемията. Спадът на „Нетфликс“ е с 26%, което изтри $40 милиарда от пазарната ѝ стойност.

След като през януари предупреди за много слаб ръст на новите абонати, компанията вече загуби почти половината от стойността си.

„Нетфликс“ заяви, че е загубила 200 000 абонати през първото тримесечие на годината, което е доста по-малко от предишната ѝ прогноза за добавяне на 2,5 милиона нови абонати.

Спирането на дейността на компанията в Русия след войната в Украйна са довели до загуба на 700 000 руски абонати.

Лошите резултати поразиха акциите и на други компании за видео стрийминг, като на Roku паднаха с над 6%, на Disney с 5%, а на Warner Bros Discovery с 3,5%.

„Нетфликс“, която към момента има 221,6 милиона абонати, за последно беше съобщила за загуба на клиенти през октомври 2011 година.