Защо Гроздан Караджов нарича пътните фирми "бебета"?

Политика
16:02 - 09 Юни 2022
5113
Защо Гроздан Караджов нарича пътните фирми "бебета"?

Нарицателното "бебета", използвано от регионалния министър в оставка Гроздан Караджов за пътните фирми, се превърна в хит в социалните мрежи. За галеното име, което вицепремиерът от квотата на напусналата коалицията ИТН е ползвал, очевидно често, стана ясно от думите лично на министър-председателя Кирил Петков след публикуването на стенограмата от скандалното заседание на МС в сряда, довело до развода на управленския съюз.

Но защо "бебета"? Прозвището Караджов лепнал на пътищарите тази пролет в разгара на протестите заради стотиците милиони неразплатени средства за ремонт и строителство на ключовите артерии в страната.

През април всички важни обществени поръчки, пуснати от Караджов, за текущи ремонти и поддръжка на пътната мрежа, бяха атакувани с жалби. С което блокираха целия процес по стягането на отсечките за летния сезон, а най-силно плачещи бяха "бебетата" за ремонтите в Югозападния регион, където трафикът през горещите месеци е изключително интензивен. 

Всички те са досегашни печеливши от държавните конкурси за рехабилитация и строителство на нови участъци, а договорите им бяха предсрочно прекратени от служебните правителства на Румен Радев. Така, на практика, и Гроздан Караджов, и целият кабинет бяха принудени поне в следващите 12 месеца да продължат да дундуркат "бебетата", наречени през 2016 г. "картел" от бившия финансов министър Симеон Дянков.

Според източници на Lupa.bg вицепремиерът на ИТН в оставка е бил заставен да поиска прословутите 3,9 милиарда лева, както стана ясно от публикувано в следобедните часове днес писмо за доказателство от финансовия министър Асен Василев. В него Караджов ясно посочва по пера разпределението на парите - към фирмите, които се вдигнаха на протести в цялата страна преди месец.