Жените от поколението Z обърнаха гръб на приложенията за запознанства

Приложението Bumble предизвика възмущение, след като последната му рекламна кампания, която директно таргетира жени, които са се отдръпнали от онлайн запознанствата, беше критикувана, че се подиграва с тези, които не са сексуално активни

Новини
23:00 - 16 Юни 2024
6622
Жените от поколението Z обърнаха гръб на приложенията за запознанства

Приложенията за запознанства, като Tinder и Bumble, проучват възможността за добавяне на допълнителни функции и ново брандиране, за да привлекат повече жени от поколението Z (родените между 1997 и 2012 г.), в отговор на предупрежденията, че жените страдат от „прегаряне“ в платформите за намиране на партньори, пише Investor, като цитира публикация на Financial Times.

Match Group, която има над 40 бранда за запознанства, включително Tinder и Hinge, както и конкурентът Bumble, който притежава Badoo и Fruitz, обявиха, че планират да засилят модерацията на съдържанието и да въведат други инструменти, чрез които да подобрят изживяването за жените потребители.

Проучвания постоянно показват неравенство между половете сред потребителите на приложенията за запознанства, докато някои жени съобщават за опасения относно получаването на нежелано съдържание и заплахи за насилие, докато използват услугите.

Решаването на тези проблеми е от съществено значение за сектора, докато най-големите играчи са под натиск да привлекат обратно инвеститори. Цената на акциите на Match Group и Bumble е спаднала с повече от 80% от върховете, достигнати през 2021 г., изтривайки сътветно над 40 млрд. и 18 млрд. долара от капитализацията на двата гиганта.

„Поколението Z и жените -жените в частност – са нашият топ приоритет“, коментира главният изпълнителен директор на Match Group Бернард Ким в отговор на въпрос за Tinder при представянето на най-новите финансови резултати на компанията. „Те буквално са най-ключовата демографска група за всички приложения за запознанства“.

От появата си през 2012 г. Tinder, доминиращото приложение за запознанства в света, популяризира функция, която позволява на потребителите да приемат или отхвърлят потенциални партьори с едно плъзгане на пръста по екрана на смартфона. Междувременно 10-годишният Bumble се позиционира като алтернатива, фокусирана върху жените – дамите поемат инициативата в започването на разговори. Фокусираната върху връзките Hinge се дефинира като приложение „предназначено за изтриване“.

Скорошно изследване на компанията за пазарни проучвания Mintel установи, че 47% от мъжете на възраст между 18 и 34 години във Великобритания са използвали уебсайт или приложение за запознанства през годината до декември, в сравнение с 25% от жените в същата възрастова група. Подобно, но по-слабо изразено несъответствие е установено сред по-възрастните респонденти.

„Най-голямата трудност на приложенията за запознанства е да ангажират млади жени“, коментира Ребека Макграт, директор Медии и технологии в Mintel. „Значителното неравенство в половете означава, че за мъжете е по-трудно да намерят съвпадения, а жените често са бомбардирани, което влошава изживяването за всички“.

Водещите платформи в сектора открито са насочени към жените, ако се съди по последните им маркетингови дейности. Bumble предизвика възмущение, след като последната ѝ рекламна кампания, която директно таргетира жени, които са се отдръпнали от онлайн запознанствата, беше критикувана, че се подиграва с тези, които не са сексуално активни.