20% спад в продажбите на нови коли в Западна Европа
Понижение се наблюдава на всички основни пазари на континента
Продажбите на нови автомобили в Западна Европа са се свили с 19,6% през март и са достигнали ниво от малко над 1 000 000 единици (1 021 804 бройки).
Това показват актуалинте данни на статистическата агенция LMC Automotive, цитирани от auto-press.net и money.bg.
Двуцифрени процентни понижения се наблюдават на всички основни пазари в Европа, като в Германия се отчита спад от 17,5% до 241 330 единици, във Франция такъв от 19,5% до 147 079, в Италия 29,7% до 119 497, а в Испания 30,2% до 59 920 единици. Намалението на продажбите във Великобритания е 14,3% до 243 479 нови коли.
Най-голямо е понижението през март в Швеция - с 39,5% до едва 28 710 продадени нови автомобила.
Данните на LMC Automotive сочат, че от началото на годината в Западна Европа са закупени 2 476 816 нови коли, което е с 11,3% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.
Най-голям спад в търсенето на нови коли в Западна Европа за първото тримесечие на 2022 година се наблюдава в Италия - с 24,4%, до продадени нови 338 180 бройки.