60 млн. лв. е спадът от приходите на софийския градски транспорт

Новини
18:18 - 28 Декември 2021
3820
60 млн. лв. е спадът от приходите на софийския градски транспорт

По-справедлива система за таксуване в градския транспорт в София ще има през пролетта. Тогава Столичният общински съвет ще приеме промените, с които се надгражда въведената през 2021 г. нова тикет система в столицата. Това обясни в интервю председателят на СОС Георги Георгиев.

"Няма да поскъпне билетът за обществения градски транспорт в София. Новината е, че въпреки кризата и спада в приходите, близо 60 млн. лв., ние успяхме да завършим единна система за таксуване - нова, модерна за всички превозни средства. Вече има видеонаблюдение и устройства за чекиране на пътниците. Въведохме няколко нови услуги и ще надградим през 2022 г. Първата и най-важна от тях е да си купиш билет през мобилиня телефон. Всеки месец броят на столичани се увеличава с хиляди. Другото е, че може да се купува билет с банкова карта и ръстът е голям, и се надяваме повече граждани да припознаят тези услуги при ползване на градския транспорт в София", каза председателят на Столичния общински съвет в своеобразен отчет за изминалата 2021 година.

Георгиев е убеден, че най-важното е справедливата система за таксуване и тя не предвижда увеличавене на билета от 1.60 лв.

"Хартиеният билет остава и неограничено време може да се возите с него. Общинските съветници усилено работят за пътуване за време и да си купите билет за време. Така ще можете да сменяте неограничен брой превозни средснва - билет за 30 миути и за 60 минути. В рамките на това време можете да сменяте транспортните средства. И така вместо 3 пъти по 1,60 лв. това ще струва само 1.60 лв.

Ако сега пътувате за 60 минути с две превозни средства, ще ви струва 3,20 лв. Направили сме анализ и предложението за 30 минути се базира на времето за пътуване. Ако за час се сменят няколко превозни средства то билетът от 2.20 лв. ще бъде по евтин, защото при 3 пътувания по 1.60 лв. е 4.80 лв. Тези предложения ще се гласуват от СОС напролет", обясни Георги Георгиев.

В ситуацията на епидемия столичани могат онлайн да си извадят и подновят картите за градския транспорт, а студенти и ученици се свързват дигитално с регистрите и си подновяват картите и без да има опашки по гишетата.

"Това е част от общите ни усилия и за подобряване на качеството на въздуха, защото колкото повече от нас използват градския транспорт, толкова по-малко е замърсяването", коментира Георги Георгиев.

Председателят на СОС е доволен, че на 16 декември т. г. местният парламент е приел промени в наредбите. Така училищните автобуси ще се движат в бус лентите след Коледната ваканция. По закон и в момента имат това, но не го правят, защото ги глобяват от КАТ, тъй като няма система за контрол как служителите на МВР да отличат кой е училищен автобус.

"В момента в столицата има над 100 училищни автобуса и всеки ден те возят над 2000 деца. С въвеждането на тази опция, след Коледната ваканция ще се използват буслентите от училищните автобуси. Предвижданията ни са да спестим по 20 минути на семействата на учениците. Това е голям успех и важна крачка в усилията ни да привличаме гражданите да ползват обществения транспорт. Надяваме се да се увеличи броят на децата с училищни автобуси", обясни Георгиев.

Първото нещо, с което СОС ще се захване през 2022 г. са промени за преместваемите обекти в София. Това ще улесни администрацията за премахването на незаконни будки и павилиони, а също и ще бъде затегнат режимът на тяхното поставяне.

"Ще представим промените в началото на януари и предстои да бъде гласувана наредбата в първите месеци на новата година. Затягаме режима за тяхното поставяме и ясно разписваме правомощия, отговорности и санкции на всички участници в процеса. В момента има хора, които шиканират юридически процеса и така с години бавят премахването на обикновен павилион или будка в центъра на града. Да можем ние като Общински съвет да упражняваме сериозен контрол в тази дейност, в която без съмнение има какво да се подобри", коментира председателят на СОС.

Относно застрояването на столицата и изграждането на два нови квартала, единият между Люлин и Обеля и вторият в Младост, Георги Георгиев коментира, че на последната си сесия СОС даде зелена светлина, но процесът не е прикюлчил за изграждането на кварталите.

"От една страна, според Конституцията частната собственост е неприкосновена, от друга частните собственици имат интерес максимално да използват своите терени и да получават обещетение и да ги продават. Но пък общественият интерес е градът да не се презасторява. За тези два проекта ще се запазят зелените клинове в Младост и Горубляне. Ние можем в рамките на закона да водим преговори и да ги убеждаваме, че ако искат да застроят всичко няма как да се получи. Трябва да се мисли за социалната отговорност и обществения интерес да живеем в добре уреден град. Административните процедури и СОС продължават и това не е зелена светлина, за която няма контрол", категоричен е председателят на СОС.