7 домашни трика за здрава кожа

Създаването на добри навици е важна стъпка

Стил
18:08 - 27 Септември 2022
2712
7 домашни трика за здрава кожа

Добрата рутинна грижа за кожата не се състои само в това кои серуми и овлажнители да избирате. Създаването на добри навици у дома е също толкова важна стъпка. И макар пандемията от коронавирус да отшумя, все още работим и прекарваме по-голяма част от времето си у дома. А с настъпване на студените дни, излизанията ни ще са още по-ограничени.

Ако си мислите, че стоенето у дома ви предпазва от замърсяване на кожата, грешите. Слънчевите лъчи проникват дори през прозореца, а колкото и да чистите, прахът и замърсеният въздух все още присъстват около вас. Използването на малко по-овлажняващи кремове през есента и зимата също може да запуши порите и да предизвика появата на нежелано акне.

Именно заради всички горепосочени фактори е добре да обърнете внимание на домашната обстановка. Тук не говорим само за определяне на един спа ден, в който да се погрижите за себе си, но и за това какви уреди използвате вкъщи, пише tialoto.bg.

1. Добавете овлажнител на въздуха

Сухотата е най-лошият враг на вашата кожа. Когато ѝ липсва подходящата хидратация, това предизвиква различни реакции, една от които е повече производство на мазнина и повече пъпки. Това се влошава особено много през зимните месеци поради спадане на нивата на влажност навън и изкуствената топлина в дома ви.

Вашето решение е да добавите овлажнител на въздуха, за да върнете влагата обратно. Тези уреди могат да бъдат особено полезни за всеки, който страда от суха кожа или екзема. Поставете овлажнителя в спалнята си и помислете за инвестиране във втори, който да е в офиса или в стаята, в която работите и прекарвате повече време. Задайте нива на влажност между 30 и 50%.

2. Изберете копринени калъфки

Може ли просто една смяна на калъфката за възглавница да помогне на кожата ви? Вероятно, в зависимост от позицията ви за сън. Копринените калъфки могат да бъдат невероятно полезни за предотвратяване на бръчки за всеки, който спи по корем или настрана. Когато една страна на лицето се мачка във възглавницата в продължение на осем часа на нощ, тази страна е по-податлива на проблеми от другата.

Плюс това, коприната не изсъхва толкова много, колкото памука, и няма да изтегли влагата от кожата ви докато спите. Също така е важно да поддържате калъфките си чисти и да ги съхранявате на място, на което няма да събират прах. Перете ги веднъж седмично, самите възглавници веднъж месечно с препарат, предназначен за чувствителна кожа.

3. Подгответе спалнята си

Създаването на добра обстановка вечер за сън не само ви оставя да се чувствате освежени, но ще бъде и от полза за кожата ви. Лошият или недостатъчен сън може да се покаже на лицето, което води до висящи клепачи, подути очи, тъмни кръгове, бледа кожа, повече бръчки и увиснала кожа. Точно както тялото се нуждае от сън, за да се възстанови, кожата също има нужда.

По време на сън притокът на кръв към кожата се увеличава, като по този начин се възстановява колагенът и поправя щетите от излагането на ултравиолетови лъчи, за да се намалят бръчките и старческите петна. Полезно е да спите от седем до девет часа на нощ.

За да спите по-добре, температурата в стаята трябва да е между 15 и 20 градуса, осветлението да е изключено около час преди лягане и да инвестирате в матрак, чаршафи и възглавница, които са ви най-удобни. Изключването на електронните устройства преди лягане също може да ви помогне да подобрите качеството на съня.

4. Запасете се със здравословна храна

Някога забелязали ли сте увеличение на пъпките след приема на нездравословна храна? Според лекари, храни с високо съдържание на рафинирани въглехидрати, като хляб и чипс, могат да влошат кожните заболявания, включително акне. Нещо повече, някои хранителни вещества могат действително да насърчат здравата кожа, като мастни киселини, витамин С и пробиотици.

Есенциалните мастни киселини като омега-3 и омега-6 са в основата на здравите клетки. Те спомагат за създаването на естествена мастна бариера на кожата, която е от основно значение за запазване на младия и хидратиран вид. Ниското съдържание на омега-3 мазнини, от друга страна, може да доведе до груба, люспеста кожа. Лекарите препоръчват възрастните мъже да приемат 1,6 грама омега-3 на ден, докато жените трябва да получават 1,1 грама на ден от хранителните вещества, които могат да се намерят в орехи, семена от чиа и сьомга.

Препоръчва се и витамин С, който се съдържа например в цитрусовите плодове и магданоза. Това е ключов антиоксидант, който поддържа кожата здрава, независимо дали се приема орално или се прилага локално. Той не само може да увеличи производството на колаген, но и да се бори с увреждането на свободните радикали чрез своите антиоксидантни свойства.

И накрая, пробиотиците, които се съдържат в киселото мляко, са достойно допълнение към вашата рутинна грижа за кожата. Те са добре известни с положителното си въздействие върху имунната система и червата, а също така могат да помогнат при акне, розацея, атопичен дерматит и фотостареене, което се проявява върху кожата като бръчки. Пробиотиците помагат и за поддържането на вашия микробиом, което помага за по-добрата текстура и по-здравата бариера на кожата.

5. Добавки

Хранителните добавки също могат да ви помогнат да си набавите ключови витамини, които са свързани с ползите за кожата.

Доказано е, че добавките с витамин Е – при 400 международни единици на ден (IU) – подобряват симптомите и качеството на живот при хора с екзема. Добавките с витамин А пък са полезни за всеки, който се бори с признаци на стареене или увиснала кожа, а тези с витамин В се препоръчват срещу хиперпигментация и акне. Витамин А подпомага синтеза на колагена, като поддържа кожата плътна и здрава, докато витамин В насърчава обмяната на клетките и контролира производството на себум.

Ползите от включването на витамин А във вашата диета са добре известни, въпреки че ефектите от добавките не са толкова ясни. Но ако търсите увеличаване на колагена, помислете за добавки с известния протеин, които стават все по-популярно средство за подобряване здравето на кожата. Според различни проучвания, те могат да помогнат при заздравяването на рани и борбата със стареенето на кожата. Добавките повишават еластичността на кожата, хидратацията и плътността.

Лекарите препоръчват и прием на ниацин (витамин В3). За приема на 500 милиграма два пъти на ден е известно, че възпрепятства развитието на рак на кожата.

Просто не забравяйте да се консултирате с лекар, преди да започнете режим на прием на добавки.

6. Лека ароматерапия

Често стресът, който изпитвате в резултат на бързо наближаващ краен срок, семейна драма или безпокойство за бъдещето, е изписан на лицето ви. Обвинявайте хормоните си. Стресът играе голяма роля за здравето и външния вид на кожата поради хормона кортизол, който се освобождава. Той подтиква жлезите в кожата да произвеждат повече масло, което я прави по-податлива на акне и други проблеми. И ако стресът остане хроничен, той може да потисне имунната ви система, което води до повече кожни инфекции и по-лоши алергични реакции.

Да не говорим, че във времена на пълен стрес може да бъде много лесно да пренебрегнете процедурите за грижа за кожата или да ги пропуснете напълно. Намирането на начини за премахване на стреса ще има положителен ефект върху кожата и цялостното ви психично здраве и благополучие. Облекчаването на стреса може да звучи по-лесно да се каже, отколкото да се направи, но има някои прости неща, които можете да направите вкъщи, за да създадете спокойна атмосфера.

Запалете свещ, която е наситена с аромат, който ще предизвика релаксация, като например лавандула. Според лекари, ароматерапията, и по-специално тази с лавандула, може да намали тревожността и да ви създаде по-добро настроение.

7. Пийте вода

Най-евтиният път към блестяща кожа? Пиенето на повече вода. Като жизненоважен орган, кожата се нуждае от подходяща хидратация отвътре и отвън, за да увеличи максимално устойчивостта и да предотврати бръчките. Пиенето на два литра вода всеки ден може да има положително въздействие върху кожата, особено за хората, които не са свикнали да пият много вода.

За да увеличите консумацията на вода, създайте си навик да пиете чаша вода всеки път, когато ставате, за да ходите до банята или тоалетната. Това ще оформи страхотен цикъл, тъй като колкото повече вода пиете, толкова по-често ще трябва да ходите до тоалетна и отново да си пълните чашата.