Алчност: "Инстаграм" тества платени абонаменти за профилите на популярни лица
Планира се достъп до определени постове и "сторита" на създатели на съдържание да се плаща между 99 цента и 99 долара на месец
"Инстаграм" въвежда тестов платен абонамент за страниците на някои от своите популярни създатели на съдържание (т. нар. инфлуенсъри) в САЩ. Това обяви ръководителят на звеното, което е под шапката на "Мета" (преди "Фейсбук") Адам Мозери.
Планира се достъп до определени постове, "сторита" или живи включвания на създатели на съдържание да се заплаща между 99 цена и 99 долара на месец. Новината бе потвърдена и от главния изпълнителен директор на "Мета" Марк Зукърбърг.
Според основателя на "Фейсбук" това ще помогне на създателите да печелят повече, като те ще могат да показват ексклyзивно съдържание на най-горещите си последователи.
До 2023 г. Meta няма да събира комисионни от инфлуенсърите, а след това се очаква та да не надхвърля 30% от събраните суми от абонаменти.
Моделът за платформа, чийто създатели на съдържание могат да печелят пари стана популярен в сайтовете на Patreon, OnlyFans и др.
В началото на септември друга популярна социална мрежа "Туитър" въведе услугата "Супер последовател" (Super Follower), с абонаменти на стойност от 3 до 10 долара отново с цел ексклузивно предоставяне на съдържание до най-нетърпеливите потребители следящи публикациите на дадени личности или канали.