Анализ на Lupa.bg: Нито едно правителство не затвори вратичката на шофьорите убийци
След всяка трагедия само приказки
Пътните произшествия, завършили със смърт на пътя са нещо, което съпътства живота ни от много години. Проверка на Lupa.bg в законодателните промени показа, че никое правителство не взе адекватни мерки, за да намали смъртта по асфалта и да накаже по-жестоко убийците зад волана.
На практика законът дава вратичка за джигитите отнели живот. Прокурорите ги обвиняват в непредумишлено убийство, като пропускът е в законовата уредба, която им позволява те да излязат на свобода два месеца след като са почернели цели семейства.
Богаташите със скъпи коли се разминават най-често с условни присъди, сочи проверка на медията ни.
Практика на управляващите е, да перчат мускули и след всяка жестока трагедия - да обещават война на убийците на пътя. Това се случи и след последната драма, при която Георги Семерджиев, каращ кола с полицейска лампа и палка на МВР, погуби 2 млади момичета.
Въпреки обясненията, на Бойко Рашков, че започва акция, с която обявява война на дрогираните шофьори, водачите се кълнят, че от този момент нищо не се е променило. Те твърдят, че е от МВР просто са започнали да съобщават повече случаите със заловени дрогирани шофьори.
Какво трябва да се направи на практика?
Ако се променят законови разпоредби, които да направят по-безпощадни съдебните решения, то едва ли някой ще си позволи да сяда зад волана дори на биричка или малка чашка ракия. Както казваше покойният вече адвокат Марин Марковски: "Всичко е елементарно, трябва да се пипнат само два члена".
Европейските практики го показват, където този проблем е снижен до нулата, но при нас се сменят правителство след правителство, а човешкият живот продължава да означава нищо за политиците ни.
Дали новото правителство на Гълъб Донев ще промени тази практика?