Ангелкова: Негативната кампания срина имиджа на туризма ни
Министърката вини всеки друг, но не и себе си за липсата на туристи

Дебат за цялостното развитие на Българското Черноморие ще организира с бранша и всички заинтересовани страни министърът на туризма Николина Ангелкова. Това съобщи самата тя в парламента след приемането на промените в Закона за концесиите на първо четене.
"Важно е да намерим баланса, за да имаме конкурентното и правилното развитие на българския туристически продукт по Черноморието. Много ме е яд, когато виждам цялата тази негативна кампания, която изключително много се отразява на имиджа на българския туризъм", коментира Ангелкова.
Тя подчерта, че прогнозите показват между 3 и 6 процента спад на туризма в страната за цялата година, а на морския туризъм у нас – между 5 и 8 процента. „Правим всичко възможно да привлечем интереса към записванията в последния момент към България“, увери министърът.
Тя коментира и темата със скъпите чадъри и шезлонги по родното Черноморие. „На сайта на министерството има интерактивна карта, която направихме преди две години. В нея се виждат цените на чадърите и шезлонгите. Цените им са различни на всеки един плаж. На някои места концесионери и наематели си позволяват такива неразумно високи цени, които ние категорично не подкрепяме, но пазарът определя цената“, подчерта Николина Ангелкова
Във връзка с промените в концесионния закон министърът на туризма посочи, че ако те не бяха осъществени, щяхме да поставим под риск стопанисването на 39 от плажовете по морето, чиито договори изтичат след 2020 г.
Промените, приети днес, позволиха занапред те да бъдат отдавани по специален ред, записан в Закона за устройството на Черноморското крайбрежие. Ангелкова обясни, че ако депутатите не бяха гласували промяната, тези плажове щяха да бъдат отдавани на концесия по много по-сложна и бавна процедура, подобно на летища и пристанища.