Антарктида е била топла гора , пълна с динозаври

В древността най-южният континент е кипял от живот

Актуални новини
14:44 - 02 Април 2020
Антарктида е била топла гора, пълна с динозаври

Най-южният континент на Земята някога е бил дом на умерени дъждовни гори, пълни с живот. Учени откриха на фосилизирани следи от древна дъждовна гора в сърцевината на седименти от морското дъно, събрани близо до ледника Пайн айлънд в западната част на Антрактида, развивали се в ерата на динозаврите - преди повече от 90 млн. години, съобщава "Ройтерс"

Въз основа на съдържанието на почвата, изследователите са установили, че средните годишни температури там са били около 12-13 градуса по Целзий. През най-топлите месеци пък са достигали 20-15 градуса по Целзий.

Това е изключително топло за място, намиращо се до Южния полюс, където средната годишна температура към днешна дата е около минус 40 градуса по Целзий.

Сред пластовете седименти учените открили корени, полен, спори и останки от цъфтящи растения, които използвали, за да си създадат цялостна представа за това как е изглеждала древната гора в Антарктида.

Въпреки че не са били открити останки от животни, изследователите твърдят, че вероятно този район е бил обитаван от динозаври, летящи влечуги, наречени птерозаври, както и от много насекоми.

Изследването подчертава драматичните промени в климата, които Земята е претърпяла в миналото и продължават да протичат и днес.