Астрономи откриха "танцуващата" звезда на Айнщайн

Гениалният физик преди 100 г. говори за съществуването й

15:20 - 17 Април 2020
1952
Астрономи откриха "танцуващата" звезда на Айнщайн

Европейската южна обсерватория (ESO) в Чили откри "танцуваща" звезда, чието съществуване в близост до черни дупки е била предвидена от Алберт Айнщайн преди повече от 100 години.

Общата теория на относителността на Айнщайн, представена през 1915 г., гласи, че орбитите, в които един обект се върти около друг, не трябва да се разглеждат като фиксирани, както в Нютоновата механика. Звездата, открита от астрономите в самия център на Млечния път, според прогнозата на Айнщайн следва орбита, която наподобява цвете, а не класическа елипса.

Според комюникето на обсерваторията тази необичайна орбита е открита при звезда, която се върти около "компактен радиоизточник", известен като Стрелец А*.

"Този пробив в наблюденията потвърждава други доказателства, че Стрелец А* представлява свръхмасивна черна дупка с маса, 4 милиона пъти по-голяма от тази на Слънцето", каза Райнхард Гензел, директор на Института за космическа физика "Макс Планк" и един от създателите на наблюдателната програма на обсерваторията.