Автоексперт пред Lupa.bg: От 1 декември старите коли няма да имат достъп до болници като "Пирогов"
Глобата ще е 50 лв., обясни Христо Радков
От 1 декември стари коли няма да могат да стигат до няколко болници в София, тъй като попадат в обсега на тъй наречения голям ринг. Той включва бул. „Сливница“, бул. „Данаил Николаев”, бул. „Ситняково“, бул. „Михай Еминеску“, бул. „П. Яворов“, бул. „Никола Й. Вапцаров“, ул. „Атанас Дуков“, ул. „Люба Величкова“, ул. „Сребърна“, бул. „Х. Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И. Е. Гешов“ и бул. „К. Величков“. За това предупреди пред Lupa.bg Христо Радков, председател на "Българско обединение на шофьорите".

"Болници като "Пирогов", "Първа градска", "Медицинска академия", ИСУЛ попадат в този разширения ринг. Ако някой човек с потребности му се налага да стигне до тези лечебни заведения, трябва да си вика такси или да ходи пеша. Когато се вземат пари за една услуга, първо се предлага самата услуга. Никой не изгради достатъчно паркинги, за да могат жителите и гостите на София да оставят своите превозни средства и да продължят с градския транспорт , обърна внимание автоекспертът.
Автомибили от първа и втора екокатегория няма да могат да влизат в малкия ринг (бел. ред. заключен e между булевардите „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и ул. „Опълченска”) и големия ринг. Това са коли, които са евро нула, евро 1 и евро 2 - коли произведени преди 2004 г. без значение дали са бензинови или дизелови.
"Ще настане война между шофьорите, защото едните могат да навлизат, а другите не в тези зони. Глобата е от 50 лв. Те се вземат чрез регистъра на КАТ и регистъра на Автомобилна администрация при преминаването на годишния технически преглед", обясни Радков.
Ограничаването на движението в централна градска част е метод, който беше въведен в Западна Европа преди години - първо се използваше в Германия. Хамбург въведе ограничението, после се отказа от него, защото нямаше ефект от прилагането му, освен че затрудняваше жителите. Остана едно ограничение в Париж, което е до околовръстното на френската столица.
"В България решиха, че и ние ще бъдем модерни и под натиска на европейските толеравци се въведе в София да има забрана от 1 декември до 1 март за моторни превозни следства с ниска екокатегория.", припомни автоекспертът.
"Най-голямото замърсяване в София е от битовото отопление най-вече в махалите. Ако утре столицата остане без нито един жител и няма никакво индустриално замърсяване, пак в определени дни ще има мъгла и лош въздух, тъй като София е котловина и задържа мръсния въздух", обясни Христо Разков.
