Автоинструктор пред Lupa.bg: Заради корупция ли са променени правилата за шофьорските курсове?
Транспортният министър бърза да узакони новите изисквания, преди ЕП да наложи свои, заяви инж. Йонко Иванов
Транспортният министър Георги Гвоздейков иска да сложи таван на шофьорските изпити – кандидатите да се явяват 4 пъти за 6 месеца на изпит (никъде в Европа няма такова правило). Това се прави, когато в ЕП влиза проектопредложение, което е гласувано на първо четене, според което обучението ще се извършва на 17 г. с придружител, а на 18 г. ще може да се управляват с категории С и Д тежките автомобили. Освен това се подготвя изцяло нов закон за движението по пътищата у нас. Ще има нови завишени изисквания към всички водачи.
Това означава, че цялата нормативна база някой тенденциозно, явно с корупционна цел, иска да бъде вкарана в действие преди да заработи ЕП. Това заяви пред на Lupa.bg инж. Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Георги Гвоздейков
„Всичко е дело на един човек, който каза, че работи в полза на обществото и се е отказал от партийната си принадлежност. До момента той направи така, че един хеликоптер седи закотвен 6 месеца без да излети и се спасяват хората с военни хеликоптери, направи дигитализация на ЖП-то, при която бързите влакове закъсняват с 5-6 часа, а бавните въобще не пристигат, стават катастрофи на Централна гара, който направи изпитът за шофьор да минава по едни маршрути, по които системата не тръгва или пък се минавапрез през улици, които са забранени за движение. След като направи толкова много "полигони", сега бърза да вкара и дигитализация в обучението, изпълнявайки нечии интереси. Всичко това ни навежда на някои странни мисли”, заяви Йонко Иванов.
„Един човек, който не желае да се срещне с бранша, не може да казва по сталинистки, че това нещо ще влезе в сила. Същият този автомобилен състезател (бел. р. Георги Гвоздейков) твърди, че ще се намали броят на автошколите в България. Как това нещо ще се случи, когато понятието учебен център в съответствие с новата учебна документация и новата наредба вече не съществува?!
Няма да има вече техническо лице, няма да има вече изисквания към кабинети и към офиси за квадратурата. А Гвоздейков твърди, че щял да намали броя на учебните школи, напротив при намаляване на изискванията, те ще се увеличат двойно. Пълна параноя... В момента има 4 електронни системи в Автомобилна администрация, в която нито една не работи правилно, тъй като са от 2006 г. и новите компютри не ги поддържат”, обясни експертът.
„Гвоздейков казва, че обучението не е на добро ниво. Ние отново твърдим, че проблемът е в институциите. Министерство на образованието не желае да бъде вкарано така нареченото обучение през целия живот. Транспортният министър не обели и дума за така нареченото споделено движение. Как в една лента с пешеходци, велосипедисти ще се движат и тротинетки, които развиват много по-висока скорост от едно детенце на колело. Има разнобой между институциите, които не искат да седнат на една маса и да направят така, че да намалят смъртността по пътищата. Никой не обръща внимание, че България е на първо място по лоши пътища и организация на движението. Колко актове на АПИ и общините за лоши пътища е съставило МВР или е само банка за събиране на пари?! Нека този министър, който не е прочел нормативните документи, да каже ако един човек се яви само един път в рамките на шестте месеца и не изкара изпита, какво правим тогава?! Обучението у нас не е виновно за смъртта по пътя. Не може да се налагат неща от хора, които са невежи на тази тема. Нямаме контакт с Георги Гвоздейков и ако той остане на поста си, ще се видим с него на жълтите павета”, зерече се Йонко Иванов.