Българите пият все повече безалкохолна бира
Според изпълнителният директор на "Каменица", това е сегментът, в който има най-голямо развитие
Продажбите на безалкохолна бира у нас към септември 2023 г. са скочили с цели 42% на годишна база. Тези данни от проучване на Nielsen оповести в интервю за Money.bg изпълнителният директор на "Каменица" Владан Матич.
По думите му това е сегментът, в който има най-голямо развитие.
"След пандемията от Ковид-19 хората обръщат много по-голямо внимание и грижа за своето здраве и благосъстояние и търсят продукти, които да допринесат към техния активен начин на живот. Това са обикновено нискоалкохолни или безалкохолни продукти, с по-малко калории и натурални съставки", посочи Матич.
Като общо представяне, той посочи, че "Каменица" е лидер в премиалния сегмент с бранда Staropramen с пазарен дял от 36% от началото на годината. Компанията пък е на второ място на база целия бирен пазар.
"За последните 10 години имаме значителни цифри: 270 млн. лв. капиталови инвестиции, 440 млн. лв. платени данъци и акциз, 15,7 млн. хектолитра произведена бира (1 хектолитър = 100 литра)", отбеляза изпълнителният директор.
През следващите две години компанията планира разширение на соларния си парк с 5000 кв.м.