Бареков: Качете веднага заплатите на тираджиите с 20%
Нека Джамбазки се откаже от заплатата си от 7000 евро като евродепутат и той да се качи на тира, за да види при какви условия работят шофьорите, изригна пловдивчанина

Николай Бареков обяви, че няма да се кандидатира за евродепутат на задаващите се избори. Изявлението той направи по време на конференция, организирана от него и и Групата на Европейските консерватори и реформисти.
Партията му „Презареди България” обаче влиза в битката за евровота с млади лица, като преговорите с партия „Атака” продължават
Бареков благодари на президента Румен Радев и премиера Бойко Борисов за това, че са запазили неутралитет в създалата се кризисна ситуация около гласуването на Пакета „Мобилност” в Европейския парламент. „Министър-председателя дори ми се обади да чуе аргументите ми, като отчете, че са разумни и трябва да се извадят на масата и да се върви към един истински дебат”, обяви евродепутатът пред пълна зала с млади членове и симпатизанти.
„Средната заплата на един тираджия у нас е около 2000 евро, реалният осигурителен доход обаче е 260 евро. Освен това, масово тези хора се прибират на родна земя и виждат семействата си един път на 11 месеца”, заяви Бареков в защита на позицията си. Той призова колегите си противници на Пакета „Мобилност” Ангел Джамбазки и Андрей Новаков да се откажат от евродепутатските си заплати в размер на над 7000 евро, да се качат на тировете и да установят сами условията на живот на наемните работници по международните пътища.
„Демографският проблем, който е освен за България, ще бъде решен само тогава, когато българинът получи европейски доходи и европейски условия на труд”, категоричен е той.
От изявлението му стана ясно още, че е склонен да промени позицията си при две условия – „незабавно увеличаване на заплатите на шофьорите на камиони с 20% и второ – всички трудови договори да бъдат ревизирани и държавата да се намеси, така че българските шофьори, които карат по пътищата на Европа, да не взимат минималната заплата, а да взимат реалните пари, които им се полагат”.
По думите му в момента българските тираджии работят за 2000 евро заплата и се прибират у нас веднъж на 11 месеца, ако превозвачите фалират – „шофьорите ще намерят работа в Западна Европа, ще взимат по 8 000 евро заплата, които пари ще връщат в България и ще се прибират всеки месец при семействата си, заради желязната нормативна уредба в тези страни”. Бареков призова още едрите превозвачи да продадат скъпоструващите си Ламборгинита и Поршета, които по думите при някои от тях наброяват 10-20, и да вдигнат заплатите на своите работници.