„Гугъл“ поевтиня с 50 милиарда заради евентуален „развод“ със „Самсунг“

Новини
14:59 - 18 Април 2023
2575
„Гугъл“ поевтиня с 50 милиарда заради евентуален „развод“ със „Самсунг“

Акциите на „Алфабет“ - компанията майка на „Гугъл“, се сринаха с над 4%, след като „Ню Йорк Таймс“ публикува информация от свои източници, че корейският електронен гигант „Самсунг“ обмисля да спре да използва търсачката на компанията в своите смартфони и да я замени с Bing на „Майкрософт“.

Евентуална загуба на приходите от милиардите устройства на най-големия Android производител за „Гугъл“ ще е най-голямата демонстрация, че изкуственият интелект вече пренаписва правилата на играта при търсенето на информация онлайн. А именно в тази сфера онлайн гигантът повече от 20 години е пълновластен господар и всичките му останали бизнеси зависят от успеха в нея.

Затова и не е изненада, че самото споменаване на евентуален „развод“ със „Самсунг“ отнесе 50 млрд. долара от пазарната капитализация на „Алфабет“.

Според NYT през март в „Гугъл“ изненадващо са научили, че корейската компания обмисля да се откаже от услугите им. Вътрешни съобщения, цитирани от вестника, относно плановете на „Самсунг“ за евентуално преминаване към Bing са станали ясни

в хода на преговори по договора, с който се урежда коя да е търсачката по подразбиране.

Затова и екипът на онлайн гиганта в спешен порядък е започнал подготовката на нови презентации, с които да бъдат представени на корейците новите функционалности, които „Гугъл“ ще предложи и заради които си струва партньорството да продължи.

И двете компании отказват коментар, пише money.bg.

От началото на новия век търсенето в интернет се свързва с едно име - „Гугъл“. Компанията рано се откъсна напред заради по-добрите си алгоритми за индексиране на информацията и успя да използва това,

за да създаде около него рекламен бизнес, който само през миналата година ѝ е донесъл 162 млрд. долара.

С преминаването на голямата част от уеб трафика от компютри към мобилни устройства, „Гугъл“ създаде и след това лансира на пазара операционната система Android, която е тясно интегрирана с търсачката и рекламната ѝ платформа. След като по регулаторни причини компанията беше принудена да даде възможност уеб търсенето да се прави и чрез други доставчици поне на част от пазарите си, „Гугъл“ сключи договор със „Самсунг“, с който нейното приложение става настроено по подразбиране на смартфоните и таблетите на компанията. Това струва 3 млрд. долара годишно.