Биг босът на „Нетфликс“ се оттегли
„Нетфликс" обяви, че съоснователят на компанията Рийд Хейстингс се оттегля от поста си на главен изпълнителен директор и ще бъде изпълнителен председател, предаде Си Ен Ен.
Програмният директор Тед Сарандос поема функциите му. Грег Питърс, главен оперативен директор на "Нетфликс", ще споделя със Сарандос поста на главен изпълнителен директор, посочва "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.
Рийд Хейстингс, който е на 62 години, е бил главен изпълнителен директор на "Нетфликс" над 20 години, след като поема поста от приятеля си и бивш съосновател Марк Рандолф в края на 90-те години на миналия век.
"Нашият борд обсъжда планирането на приемствеността от много години (дори основателите трябва да се развиват!)", написа Хейстингс в публикация в блог в четвъртък.
"Като част от този процес, повишихме Тед в съизпълнителен директор заедно с мен през юли 2020 г., а Грег в главен оперативен директор - и през последните две и половина години все повече им делегирах управлението на "Нетфликс", каза още той.
Хейстингс основа "Нетфликс" през 1997 г. и промени начина, по който безброй домакинства гледаха филми.
Миналата година обаче акциите и репутацията на "Нетфликс" пострадаха след загуба на абонати на фона на засилена конкуренция от други стрийминг услуги. В отговор за пръв път в историята си "Нетфликс" въведе ново ниво на абонамент на по-ниска цена, съдържащо реклами.
Скок в абонатите
Тези промени може би вече дават резултат. Компанията оповести вчера, че е добавила 7.7 милиона абонати през периода октомври-декември, което включва и дебюта на опцията за 7 долара месечно или по-малко от половината от стойността на най-популярния тарифен план.
Нарасналият брой абонати надвишава скромните очаквания на анализаторите за периода от юли до септември след второто поредно тримесечие на загуба на клиенти.
Нарастването на броя на абонатите на "Нетфликс" не се е изразило в увеличение на печалбата в голяма степен поради факта, че силният долар оказва влияние върху международните резултати.
Компанията от Лос Гатос, щата Калифорния е спечелила 55.3 милиона долара или 12 цента на акция през четвъртото тримесечие, което е спад с 91 на сто спрямо същия период на предходната година.
Приходите са се увеличили с 2 на сто спрямо предходната година до 7.85 милиарда долара, скромен растеж, който предполага, че някои от текущите абонати може и да са преминали от по-скъпия план към по-евтиния, включващ и рекламни блокове.