Близо 23 млн. билета са издадени през електронната система на БДЖ

Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички жп маршрути и над 600 влака

Новини
13:05 - 25 Февруари 2022
1739
Близо 23 млн. билета са издадени през електронната система на БДЖ

Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на „БДЖ Пътнически превози“ отчете близо 23 млн. билета, а общият брой на генерираните абонаментни карти достигна 465 000.

Това съобщиха от пресцентъра на „Информационно обслужване“. Платформата беше разработена от „Информационно обслужване“ и пусната в експлоатация през декември 2017 г., и покрива напълно бизнес нуждите превозвача по вътрешното билетоиздаване на България.

Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички жп маршрути и над 600 влака.

Клиентите на националния жп превозвач активно използват и разработената функционалност за онлайн купуване билети. До този момент през сайта https://bileti.bdz.bg са продадени общо над 140 000 билета, като само за 2021 г. са отчетени над 82 000 онлайн продажби.

Системата позволява закупуване на билет по всяко време на денонощието, от всяка точка на света, като се предоставя възможност за избор на седящо или спално място чрез схема за всеки влак.  

„Внедряването на централизираната система за продажба на билети значително подобри качеството на услугите по резервиране и закупуване на билети, работата на служителите на националния превозвач и намали злоупотребите“, каза изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов. По думите му чрез платформата  се постига по-добро управление и мониторинг на продажбите и движението на влаковете, а също така и проследяване на запълването на местата във вагоните. Тя замести старата система за билетоиздаване, която се използваше от националния железопътен превозвач и беше базирана на MS DOS, без никаква свързаност на касите. 

„Информационно обслужване“ допълнително реализира и интеграция на автоматично въвеждане в реално време на данните от графика за движение на влаковете.

Това улеснява и подобрява значително работата на системата и елиминира необходимостта от ръчно въвеждане. Разработена е и функционалност, която позволява билетоиздаване директно във влака от кондуктора.

Чрез нея всички пътници, които се качват от жп гари и спирки без каса, могат да закупят своя билет на място във влак. Издаването ще се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа със централния сървър и мобилен принтер.

Предстои новата функционалност да бъде сертифицирана от Българския институт по метеорология и Националната агенция по приходите. В момента през мобилните устройства кондукторите валидират редовността на билетите. Досега през наличните мобилни устройства (PDA) са валидирани над 750 000 билета, уточняват още от „Информационно обслужване“.