Демонстрации в Сеул срещу принудителни мерки на правителството
Корейските власти наредиха на шофьорите на камиони да се върнат на работа, а не да стачкуват
Хиляди синдикално представени работници излязоха днес на демонстрация в Сеул против плановете на корейското правителство да принуди стачкуващи шофьори на камиони да се върнат на работа, предаде Асошиейтед прес.
Към момента няма информация за ранени или сблъсъци с протестиращите пред Националното събрание (южнокорейския парламент - б. ред.). Демонстрантите са предимно членове на Корейската конфедерация на профсъюзите. Те обвиняват консервативното правителство, назначено от президента Юн Сук-йол, че потиска трудещите се и не се интересува от тежките условия на работа за шофьорите и финансовите им затруднения заради повишените цени на горивата.
Във вторник правителството издаде нареждане 2500 шофьори на камиони с цимент да се върнат на работа с аргумента, че стачката им вреди на корейската икономика. Не е известно колко от тях са съобразили с нареждането на фона на обещанието на техния синдикат стачката да продължи.
Хиляди членове на синдиката "Карго Тръкърс Солидарити" стачкуват от миналата седмица с призиви към правителството за постоянно въвеждане на съществуващата система за минимални тарифи на товарите, чийто срок изтича в края на годината.
Минималните тарифи в момента важат само за корабните и циментови товари, но стачкуващите искат обхватът им да се разшири с танкерите, превозващи петролни продукти, химикали, стомана, както и автовозите и куриерския транспорт.
Логистиката на контейнери на пристанищата в страната се възстанови до 81 процента от нормалните си стойности тази сутрин, след като беше паднал до едва 20 процента по-рано през седмицата, според министерството на държавните територии, инфраструктурата и транспорта. Оттам съобщиха също, че повече от 5000 шофьори на камиони стачкуват към днешна дата.
Заповедта на правителството от вторник беше първият случай, когато то използва дадените му с противоречива промяна в закона от 2004 г. правомощия. Неспазването ѝ без уважителна причина се наказва с до три години лишаване от свобода и глоба, която може да достигне 30 милиона вона (22 400 долара). Противниците на закона смятат, че той нарушава конституционни права, тъй като не пояснява какво се смята за приемлива причина за стачни действия.
Корейските власти обявиха, че са издали "заповед за начало на работа" първо за шофьорите на камиони с цимент, тъй като строителната индустрия е ударена най-сериозно от забавянето на доставките. Като втори етап те планират същата заповед да бъде издадена за шофьорите, транспортиращи горива, за да не се стигне до недостиг по бензиностанциите.
Стачката в Южна Корея засега влияе единствено на вътрешната индустрия и няма признаци да е причинила сътресения в износа на страната в сектори като търговията с полупроводници.
Правителството на Юн Сук-йол предложи да удължи с три години на системата за минимални тарифи, но отказва да разшири нейния обхват.
По думите на шофьорите на камиони тази система е жизненоважна за доходите им, но и за сигурността им, тъй като без нея са принудени да поемат повече поръчки и да шофират бързо и опасно.