Експерт в туризма: Кризата по Черноморието е здравословна

Догодина чужденците ще са повече, защото сега са доволни, смята Румен Драганов

Икономика
09:59 - 12 Август 2019
2599
Експерт в туризма: Кризата по Черноморието е здравословна

Кризата по Черноморието ни е здравословна. Догодина туристите ще са повече, защото сега са доволни. Това заяви в ефира на БНТ Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма. 

"Едва август успях да напълня хотелската си база. Една от причините е отдръпването на държавата. Пример за това е слабата реклама, частната инфраструктура, в която не се инвестира, тежкия визов режим с Русия. Бедата ще е и че догодина ще имаме 20% по-ниски цени. Липсата на кадри продължава да е сред причините за слабия сезон", обясни пред БНТ Атанас Карагеоргиев, хотелиер във Варна. 

По думите на Гешо Любенов, член на Варненската туристическа камера, догодина ни очаква същият сезон. "Имахме среща с министър Ангелкова и й беше намекнато, че трябва да се обърне внимание на рекламата. Нашият продукт никак не е лош, вземайки съотношението цена и качество. Това е един от най-лошите сезони от 10 години насам. Има срив. Не е 2-3%, а около 15-20%, което е сериозно", каза още той 

Според Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма, имаме една прекрасна година, защото имаме доволни клиенти в момента. "Има спад по Черноморието, защото там имаше три много успешни сезона и това създаде блъсканица и никакво обслужване, което пък е създало недоволни туристи. Били са тук и са видели базите и обслужването. Тази години видяхме, че имаме професионално работещи хотели с чужди туроператори. Очакваме да се слеят хотели. Ще се появи окрупняване на хотелите във вериги и ще се появи една нова по-добра услуга", каза експертът.

И продължи: "Няма как като държава да плащаме за лошото качество на хотелската услуга, това е изцяло частен бизнес и би било нерегламентирана намеса. Ако става въпрос за хотелите - като качество отговаряме на световното ниво, що се отнася до чадърите и техните цени - имаме платежоспособна публика. Браншът е разпилян, трябва да поеме тази част, в която ще имат кадрите, ако инвестира в образованието им. Кризата е здравословна. Догодина ще има повече туристи, защото сега те са ухажвани и са доволни".