Ето какво може да е новото име на „Макдоналдс“ в Русия
Франчайзът е регистрирал възможни нови търговски марки
Франчайзът на McDonald's в Русия е регистрирал възможни нови търговски марки на фирмата, която поема ресторантите за бързо хранене на американската верига, която напусна страната, заедно с много други западни компании.
Част от възможните нови имена са „Fun and Tasty“ и „The Same One“, показват патентни заявки, цитирани от CNN Business. Сред останалите възможни варианти на имена са „Just Like That“ и „Open Checkout“.
Най-голямата верига за бургери в света има близо 850 ресторанта в Русия и сега ги продава на местния бизнесмен Александър Говор, който управлява 25 ресторанта.
Той ще управлява марката под ново име в Русия, като на други франчайз получатели също ще бъде дадена възможността да работят под новата марка.
McDonald's напусна Русия в отговор на войната в Украйна и последвалата вълна от възмущение и санкции на Запада. Компанията, която притежава 84% от ресторантите си в Русия, е една от най-големите международни марки, напуснали след руското нашествие през февруари.
McDonald's отвори вратите на първия си ресторант в Москва на 31 януари 1990 година, на площад „Пушкин“. Пристигането на веригата в Москва беше нещо повече от Биг Мак с пържени картофи, коментира Дара Голдщайн, която експерт по Русия в Williams College.
„Това беше най-яркият пример за опита на президента на Съветския съюз Михаил Горбачов да отвори своята разпадаща се тогава страна за външния свят. С това действие вече имаше наистина видима пукнатина в желязната завеса“, допълва Голдщайн.
В последния си отчет за приходите McDonald's обяви, че затварянето на ресторантите на марката в Русия е струвало на компанията $127 милиона през последното тримесечие.