Ето защо са им на българските полицаи луксозните патрулки
Началникът на столичната "Пътна полиция" Николай Крушарски обясни, че имали нужда от агресивни и мощни коли, с които да гонят нарушителите
От началото на лятото служителите на КАТ в София ще карат известна марка германски автомобили с над 335 конски сили. "Много са добри, качествени, със сериозен ресурс под капака. Те са агресивни и бързи на пътя с цел да догонят нарушителите. Колите са придобити от Фонда за безопасност на движението, където се натрупват пари от наложени санкции за превишена скорост от нарушителите", разказа комисар Николай Крушарски - началник на столичната "Пътна полиция".
Модерните автомобили ще се движат по високоскоростни пътища, но досега не са участвали в гонки. "Трябва да отговорим на необходимостта да бъдем адекватни на магистралите, където се развиват наистина високи скорости", отбелязва той.
Арсеналът на КАТ се очаква да се увеличи и с 270 триноги и стационарни камери до края на годината. Според Крушарски това е вид превенция. Дори и да искаш да превишиш - знаеш, че ги има и намаляваш.
Джигитите на пътя са най-често шофьори между 18 и 35-годишна възраст. Но от КАТ забелязват, че жените повече шофират пияни, отколкото мъжете.
Лошото време увеличава инцидентите на пътя, които в повечето случаи са леки. "Те се дължат предимно на неспазване на дистанция и отвличане на вниманието с телефон", обяснява полицаят.
Никой не е застрахован. Дори и МВР. "Имахме пътен инцидент с наш служебен автомобил. Водач на друг, излизайки от паркинг, рязко натиска газта и е ударил челно колегите. И двамата водачи са с отрицателни проби за алкохол и наркотици", разкрива той.
Според началника на столичната “Пътна полиция” манталитетът на българския шофьор се променя. "Има надежда да се промени мисленето ни и според мен полека вървим към подобряване. Доста често на нашенци им се налага да шофират извън граница и виждат какви са правилата. Разумният водач ги пренася към нашата територия", смята комисар Крушарски.