Фейсбук стартира платена версия в Европа
Абонаментната услуга на Meta стартира от Обединеното кралство
Компанията-майка на Фейсбук - Meta, стартира своята абонаментна услуга в Обединеното кралство. Това е първата държава в Европа, в която потребителите на Фейсбук и Инстаграм могат да плащат за потвърждение по същия начин, по който това се случва в Туитър, съобщават световните агенции.
Когато Илон Мъск пое Туитър през есента на 2022 година, една от причините, които той цитира, беше да помогне на платформата, която до този момент беше напълно безплатна за потребителите, да прави повече пари.
Оттогава неговата абонаментна услуга Туитър Blue стана достъпна за много потребители, които дотогава са я искали, но не са могли да си я заслужат. И сега просто си я купуват.
Сега Meta реши да направи същото с Meta Verified.
Платената функция първоначално беше внедрена в САЩ, Австралия и Нова Зеландия.
Вече е достъпна и на територията на Великобритания и е въпрос на време да навлезе в останалата част от Европа.
Това е услуга, базирана на абонамент, която предлага на създателите различни предимства, включително синя значка за потвърждение, защита срещу имитация и достъп до поддръжка на клиенти при всякакви проблеми.
Meta Verified струва 9,99 паунда на месец за Фейсбук и Инстаграм.
За разлика от Туитър обаче функцията за значка във Фейсбук и Инстаграм на профили, които са с определен брой последователи или са я заслужили по други показатели, ще остане.
За да отговарят на условията за Meta Verified, потребителите трябва да отговарят на следните критерии: да са навършили 18 години, да имат активирана двуфакторна проверка в техния акаунт, да изпратят
официален документ за потвърждаване на самоличността, да имат екранно име, което да съответства на името в държавния им документ за самоличност.
Преди да въведе платената услуга голяма част от приходите на Meta идваха от платена реклама. Рекламите варират от спонсорирани текстове, през видеоклипове и реклами в Messenger.
За Meta 2022 година беше кошмарна. Компанията загуби $600 милиарда от пазарната си стойност, наложи се да съкрати над 10 000 души и Марк Зукърбърг стана свидетел на това как контролираните от него платформи отстъпват пред новите играчи като TikTok.
Той обяви 2023-а за "Година на ефективността", но всички очакваха първите конкретни резултати, за да се разбере променя ли се реално нещо.