Галъп: Милион и половина българи ще ходят на море в България

Актуални новини
12:22 - 13 Април 2021
1600
Галъп: Милион и половина българи ще ходят на море в България

1,4 милиона души са отложили планирано пътуване или почивка в България през последната година. 1,2 милиона пък са отложили планове за чужбина. 

Това е равносметката от последните дванадесет месеца у нас, белязани изцяло от Ковид.

Около 1.5 милиона планират море в България в започващия скоро летен туристически сезон.

България явно се възприема като по-безопасен вариант, в сравнение с чужбина, а и въпросът с ограниченията все още крие много неизвестни. Мнозина предпочитат все по-индивидуални форми на туризъм. Ваксинационните паспорти събуждат полярни мнения. 

Това показват данните от ново проучване на Галъп интернешенъл от регулярната изследователската програма съвместно с туристическата индустрия. 

25% от пълнолетните българи са отложили поне едно планирано пътуване или почивка в България в отминаващата вече цяла година с Ковид. Така, оказва се, че всъщност около 1.4 милиона са отложили пътуване или почивка в България. А от тях, близо 500 хиляди са онези, които са отложили и повече от едно пътуване или почивка. 

Общо 22% от всички пълнолетни българи пък са отложили едно или повече от едно планирани пътувания в чужбина. Това се равнява на около 1,2 милиона българи. 

Притесненията остават - близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в следващите месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо.

Само една трета от планиращите пътуване в България обаче биха отложили. България явно се възприема като по-безопасна дестинация. 29% даже твърдят, че с Ковид са преоткрили страната като добро място за туризъм. 

Общо 1,5 милиона българи планират море през започващия скоро летен туристически сезон. Близо милион пък планират планина. Над 300 хиляди ще предпочетат спа туризъм. Около 200 хиляди – екскурзии сред природни и културни забележителности и т.н.

Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи.