Големите технологични компании отчетоха ръст на печалбите
"Фейсбук" е спечелил $7,85 милиарда в периода от юли до септември
Нито политическият натиск, нито пандемията оказаха влияние на финансовите резултати през лятото на големите технологични гиганти. "Алфабет" (Alphabet), "Амазон" (Amazon) и "Фейсбук" (Facebook) отчетоха приходи и печалби, които надвишиха с много прогнозите, съобщи "Франс прес", цитирана от БНР.
Оборотът на "Амазон", големия печеливш от карантинните мерки, се изстреля с 37 процента до над 96 милиарда долара през третото тримесечие. Акциите на компанията за електронна търговия обаче се понижиха вчера с 1 процент в електронната търговия след затварянето на Нюйоркската фондова борса заради неблагоприятните прогнози за предстоящия сезон на празници.
"Гугъл" и "Фейсбук", двата световни лидера в онлайн рекламите, също регистрираха ръст. "Алфабет", компанията майка на най-голямата интернет търсачка в света, отчете приходи от 46,2 милиарда долара, което е 14 процента растеж на годишна база. Чистата ѝ печалба е 11,2 милиарда, скок с цели 59 процента, отбелязва "Асошиейтед прес". Това представяне бе приветствано от пазарите, като акциите ѝ поскъпнаха с 6 процента.
"Фейсбук" е спечелил 7,85 милиарда в периода от юли до септември, а общите приходи на компанията са скочили с 22 на сто до 21,22 милиарда, което е над очакванията на анализаторите.
От четирите колоса на технологиите единствено "Епъл" (Apple) отчита 7-процентов спад в печалбата в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Тя е 12,7 милиарда от общи приходи в размер на 64,7 милиарда долара.
Четирите компании са изправени пред сериозни предизвикателства. Всички те са обвинени от органите за защита на конкуренцията в доминантно положение на съответните им пазари.
"Фейсбук", "Туитър" (Twitter) и "Гугъл" са подложени на натиск от властите в САЩ заради влиянието им върху политическия дебат дни преди президентските избори на 3 ноември. Американски сенатори от десницата ги обвиняват в цензура, докато тези от левицата ги обвиняват в обратното - че не контролират достатъчно съдържанието на платформите си.
За момента обаче гневът на политици и на много НПО не води до икономически загуби, дори за "Фейсбук", който стана през юли обект на бойкот от редица големи марки заради предполагаемото разпространение на реч на омразата в социалната мрежа.