Хапвайте броколи и бамя за здрави очи

Важни са храните, богати на витамини А, С и бета каротин

Здраве
09:00 - 20 Март 2019
677
Хапвайте броколи и бамя за здрави очи

Учените са изчислили, че 80% от впечатленията си хората придобиват благодарение на зрението. Когато другите човешки сетива като вкус и обоняние са нарушени, очите известяват за дебнещи около нас заплахи. Ето защо грижата за зрението е от особена важност. За орлов поглед от съществено значение е храненето -  в менюто ни трябва да присъстват продукти, богати на лутеин, зеаксантин, бета каротин, витамини А и С, омега-3 мастни киселини. Ето кои са храните, отличен източник на полезни за очите вещества, които трябва да включим в менюто си:

Моркови

Всеизвестно е, че морковът е един от най-добрите продукти за добро здраве на очите. Полезните му свойства се дължат на изобилието от бета каротин, който е важен за правилното функциониране на ретината и други части на окото.

Бамя

Освен бета каротин, бамята съдържа зеаксантин и лутеин - съединения със съществена роля за поддържане на остър поглед. В нея се съдържа и полезният за доброто очно здраве витамин С.

Кайсии

Богатите на бета каротин, витамини С и Е, цинк и мед кайсии са изключително полезни при „застаряващи очи”. Изследвания са показали, че наличието на полезните витамини и елементи в плода намалява с 25% риска от дегенерация на макулата - водеща причина за загуба на зрение след 60-годишна възраст.

Броколи

Те са отличен източник на полезните за очите лутеин, зеаксантин, витамин С и бета каротин.

Ядки

Бадеми, орехи и кашу съдържат омега-3 мастни киселини, които са важни за здравето на очната ретина и предпазват от влошаване на зрението с напредването на възрастта. Офталмолозите предупреждават да не се взираме твърде дълго в екраните на компютъра или телефона си, да намалим яркостта им и да поддържаме влажността на очите, като при удобен случай правим релаксиращи упражнения.