Хекимян се нахвърли срещу кмета Терзиев, обвинявайки го в шашми
Правено ли е "ала-бала" с подписитеза разрешение за реорганизацията на булевардите около НДК?, пита общинският съметник
"Правено ли е "ала-бала" с подписите, с които уж се дава съгласие за започване на реорганизацията на булевардите около НДК?", това пита общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
Според бившия журналист на Би Ти Ви новата организация на движението може да се окаже с манипулация на подписите чрез добавяне им в изцяло отделна от общия протокол страница.
Ето детайлите, върху които той акцентира в социалната мрежа:
1. След повече от две седмици криене на информация, зам.-кметът по транспорт Павлов пусна линк с документи по скандалната реорганизация на трите централни булеварда три минути преди извънредното заседание на Комисията по транспорт в СОС
2. Павлов напоително обясни, че всичко по все още непоказания проект е съгласувано със съответните институции и структури /записът от изказването му е публичен/
3. Т.нар. Малка транспортна комисия би трябвало да е мястото, където да се извърши съгласуването и да е предпоставка за законно започване на дейностите по „проекта“
В линка, качен на официалния сайта на Столичната община е приложен Протокол 15 от 09.04.2024 на Постоянната комисия по транспорт, организация и безопасност на движението при СО.
Тук започва най-интересното по данни, изнесени от Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Разглеждайки документа, се забелязват разминаване на шрифтовете в началото, средата и края му.
На първата страница, където са изброени представителите на различните институции и структури, има достатъчно разстояние за започне текстът с разисквания дневен ред, но той е изтеглен на отделна следваща страница, което най-малкото буди съмнение на стр. 7, т.54, подточка 2 – текстът завършва с двоеточие, но на страница 8 нищо не следва по същество от недовършения текст.
Забележете!
Следва като хвърчащ лист подписи на членовете на комисията на страница с пореден номер 8.
Което означава, че няма как да има изпусната страница.
С цел да не се поставя под съмнение достоверността на документа – администрацията не допуска подписите на служебни лица да са отделно от съдържанието на документа.
Тази „бележка с подписи“ реално може да бъде приложена към всяко едно заседание на комисията?
Г-н, Павлов, вашият подпис стои на този документ!
Има ли „Корал 2“ в Общината?
Има ли машинации с подписите на официални документи по проекта за реорганизация?
Подвеждат ли Терзирв, Бонев и Павлов гражданите с предоставяне на видимо съмнителни документи за съгласуване от името на общината?
Ако случайно се окаже, че с този Протокол 15 „всичко е точно“ – то в думите на зам.-кмета по транспорт Павлов не всичко би отговаряло на истината.
На извънредното заседание Павлов заявява, че новата организация е минала „съгласувка“ с всяка една институция и структура.
Цитат на Илиян Павлов, заместник-кмет по транспорта СО:
„В началото на април /09.04.24г./ минава съгласуване проекта с всички представители на комисията, малка транспортна комисия.“
„Всяка една институция и структура, която има общо с този проект е минала „съгласувка“. Точка.“
Да, ама не...
След заличаването на подписите си личи, че пълна „съгласувка“ не е имало, защото липсват подписи със следните членове:
Петков – представител на ДА „Безопасност на движение по пътищата“
Тодоров – дирекция „Изграждане и ремонт на уличната мрежа“
Георгиев – дирекция „Поддръжка на уличната мрежа“ СО
Самарджиев дирекция „Транспорт“ в СО
Под въпрос, защото не си личи, дали има подписи, са:
Несторов - Гл. експерт в дирекция „управление и анализ на трафика“
Атанасов - Дирекция „Транспорт“ на СО
Кюкуков – отдел „Оперативен контрол“, Столичен инспекторат
Сеченска – направление „Архитектура и градоустройство“
Ангелов – ръководител на сектор „Знаково стопанство“, ЦГМ
Петков – ОПП при СДВР
Димитров – дирекция „Изграждане и ремонт на уличната мрежа в СО“
Ако е имало други документи за „съгласувка“ по думите на зам.-кмета – такива не са предоставяни публично.
Въпреки твърденето на зам.-кмета Павлов, че редът е бил спазен:
- Продължава да липсва проектът за организация на движението с подпис и печат на проектант с пълна проектантска правоспособност, печат от МВР-СДВР.
- Липсва и обяснителна записка по проекта.
- Най-вероятно това е причината в Количествената сметка да липсват каквито и да е данни за цени на посочените материали и дейности.
- Липсва и заповед за постоянната организация.
Настояваме Васил Терзиев, ако все още той изпълнява функциите на кмет, незабавно да преустанови дейностите, свързани с новата организация на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и бул. „Фритьоф Нансен“ до предоставяне на пълната документация по започналите дейности.