Хекимян се нахвърли срещу кмета Терзиев, обвинявайки го в шашми

Правено ли е "ала-бала" с подписитеза разрешение за реорганизацията на булевардите около НДК?, пита общинският съметник

Новини
20:56 - 11 Май 2024
5713
Хекимян се нахвърли срещу кмета Терзиев, обвинявайки го в шашми

"Правено ли е "ала-бала" с подписите, с които уж се дава съгласие за започване на реорганизацията на булевардите около НДК?", това пита общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.

Според бившия журналист на Би Ти Ви новата организация на движението може да се окаже с манипулация на подписите чрез добавяне им в изцяло отделна от общия протокол страница.

Ето детайлите, върху които той акцентира в социалната мрежа:

1. След повече от две седмици криене на информация, зам.-кметът по транспорт Павлов пусна линк с документи по скандалната реорганизация на трите централни булеварда три минути преди извънредното заседание на Комисията по транспорт в СОС

2. Павлов напоително обясни, че всичко по все още непоказания проект е съгласувано със съответните институции и структури /записът от изказването му е публичен/

3. Т.нар. Малка транспортна комисия би трябвало да е мястото, където да се извърши съгласуването и да е предпоставка за законно започване на дейностите по „проекта“

В линка, качен на официалния сайта на Столичната община е приложен Протокол 15 от 09.04.2024 на Постоянната комисия по транспорт, организация и безопасност на движението при СО.

Тук започва най-интересното по данни, изнесени от Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Разглеждайки документа, се забелязват разминаване на шрифтовете в началото, средата и края му.

На първата страница, където са изброени представителите на различните институции и структури, има достатъчно разстояние за започне текстът с разисквания дневен ред, но той е изтеглен на отделна следваща страница, което най-малкото буди съмнение на стр. 7, т.54, подточка 2 – текстът завършва с двоеточие, но на страница 8 нищо не следва по същество от недовършения текст.

Забележете!

Следва като хвърчащ лист подписи на членовете на комисията на страница с пореден номер 8.

Което означава, че няма как да има изпусната страница.

С цел да не се поставя под съмнение достоверността на документа – администрацията не допуска подписите на служебни лица да са отделно от съдържанието на документа.

Тази „бележка с подписи“ реално може да бъде приложена към всяко едно заседание на комисията?

Г-н, Павлов, вашият подпис стои на този документ!

Има ли „Корал 2“ в Общината?

Има ли машинации с подписите на официални документи по проекта за реорганизация?

Подвеждат ли Терзирв, Бонев и Павлов гражданите с предоставяне на видимо съмнителни документи за съгласуване от името на общината?

Ако случайно се окаже, че с този Протокол 15 „всичко е точно“ – то в думите на зам.-кмета по транспорт Павлов не всичко би отговаряло на истината.

На извънредното заседание Павлов заявява, че новата организация е минала „съгласувка“ с всяка една институция и структура.

Цитат на Илиян Павлов, заместник-кмет по транспорта СО:

„В началото на април /09.04.24г./ минава съгласуване проекта с всички представители на комисията, малка транспортна комисия.“

„Всяка една институция и структура, която има общо с този проект е минала „съгласувка“. Точка.“

Да, ама не...

След заличаването на подписите си личи, че пълна „съгласувка“ не е имало, защото липсват подписи със следните членове:

Петков – представител на ДА „Безопасност на движение по пътищата“

Тодоров – дирекция „Изграждане и ремонт на уличната мрежа“

Георгиев – дирекция „Поддръжка на уличната мрежа“ СО

Самарджиев дирекция „Транспорт“ в СО

Под въпрос, защото не си личи, дали има подписи, са:

Несторов - Гл. експерт в дирекция „управление и анализ на трафика“

Атанасов - Дирекция „Транспорт“ на СО

Кюкуков – отдел „Оперативен контрол“, Столичен инспекторат

Сеченска – направление „Архитектура и градоустройство“

Ангелов – ръководител на сектор „Знаково стопанство“, ЦГМ

Петков – ОПП при СДВР

Димитров – дирекция „Изграждане и ремонт на уличната мрежа в СО“

Ако е имало други документи за „съгласувка“ по думите на зам.-кмета – такива не са предоставяни публично.

Въпреки твърденето на зам.-кмета Павлов, че редът е бил спазен:

- Продължава да липсва проектът за организация на движението с подпис и печат на проектант с пълна проектантска правоспособност, печат от МВР-СДВР.

- Липсва и обяснителна записка по проекта.

- Най-вероятно това е причината в Количествената сметка да липсват каквито и да е данни за цени на посочените материали и дейности.

- Липсва и заповед за постоянната организация.

Настояваме Васил Терзиев, ако все още той изпълнява функциите на кмет, незабавно да преустанови дейностите, свързани с новата организация на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и бул. „Фритьоф Нансен“ до предоставяне на пълната документация по започналите дейности.