И НАСА почете Алексей Леонов

Американската космическа агенция прекъсна прякото предаване на излизането на двама астронавти в открития Космос, за да съобщи за смъртта на руския генерал

Свят
16:41 - 11 Октомври 2019
И НАСА почете Алексей Леонов

Астронавтите на НАСА Андрю Морган и Кристина Кох осъществха поредното излизане в открития Космос от борда на Международната космическа станция (МКС), за да инсталират нови литиево-йонни акумулатори, предаде ТАСС.

Очаква се смяната на два водородно-никелови акумулатора със същия брой по-мощни литиево-йонни акумулатори да отнеме 6 часа. За Кох и Морган това е втората космическа разходка този месец.

НАСА прекъсна прякото предаване на излизането на двамата астронавти в открития Космос, за да съобщи за смъртта на руския космонавт Алексей Леонов.

НАСА е планирала до края на годината 10 излизания в открития Космос. Както оповестиха от космическото ведомство миналата седмица, в рамките на първите 5 излизания ще бъдат инсталирани нови литиево-йонни акумулатори. След това през ноември и декември астронавти ще ремонтират инсталирания върху повърхността на станцията алфа-магнитен спектрометър.

Освен Кох и Морган, сега на борда на МКС са руските космонавти Александър Скворцов и Олег Скрипочка, американката Джесика Меир и астронавтът на Европейската космическа агенция, италианецът Лука Пармитано.

"С излизането си в открития Космос Алексей Леонов, който почина днес на 85-годишна възраст, откри нова ера в извънкорабната космическа дейност. Благодарение на него стана възможно поддържането на дейността на Международната космическа станция (МКС)", се казва в съболезнованията на НАСА, публикувани на страницата й в Туитър, предаде ТАСС.

"Опечалени сме от загубата на легендарния космонавт Алексей Леонов, който на 18 март 1965 г. стана първият човек, излязъл в открития Космос - се посочва в съобщението. - Неговият подвиг в космическото пространство сложи началото на извънкорабната дейност. Това сега прави възможна експлоатацията на станцията."