Идва суперколата Koenigsegg с 1600 „коня” (СНИМКИ)

Актуални новини
09:53 - 01 Август 2021
3138
Идва суперколата Koenigsegg с 1600 „коня” (СНИМКИ)

След почти 2 години период на създаване Koenigsegg Jesko е готов. Първите клиентски автомобили на хиперспортиста с 1600 к.с. ще бъдат доставени в началото на 2022 г.!

Koenigsegg имат грандиозни планове! През 2019 г. шведската марка представи на автомобилния салон в Женева разполагащия с 1600 к.с. хиперспортен автомобил Jesko. Сега, почти 2,5 години по-късно, е готов първият годен за шофиране предсериен модели според основателя на фирмата Кристиан фон Кьонигсег е съвсем близо до планираната за пролетта на 2022 г. серийна версия, пише autobild.bg.

През 2019 г. кръстеният на бащата на Кристиан фон Кьонигсег Jesko бе звездата на автосалона в Женева. Изцяло нов хиперспортен автомобил с 5-литров V8-Twinturbo агрегат с Flatplane колянов вал и лимит на оборотомера от 8500 об/мин.

Мощността, посочена от Koenigsegg, бе 1280 к.с. при 1,7 атмосфери налягане и при използване на обикновен бензин. С E85 и налягане на пълнене от 2,2 атмосфери,  Jesko разполага с 1600 к.с. и 1500 Нм максимален въртящ момент към задните колела. Същевременно Jesko е съвсем пригоден за всекидневието – поне за автомобил с базова цена от 5,6 милиона лева. В интериора има две поставки за чаши, една жабка, няколко поставки и модерна инфотейнмънт-система с Apple Car Play.

Техническата кулминация на Jesko е предавателната кутия LST. LST означава „Light Speed Transmission“. А името е програма: с тегло от само 90 кг тя е значително по-лека от повечето трансмисия с два съединителя, като същевременно разработената от Koenigsegg 9-степенна скоростна кутия е най-бързата на света.

Хитът: LSTможе без забавяне чрез функцията „Upod“ (ultimate performance on demand) да превключи няколко предавки едновременно надолу. Това, което в техническо отношение изглежда доста сложно, всъщност се оказва много лесно за реализация зад волана – поне така изглежда от видеото с шефа зад волана.

Сега, когато фазата на прототипа е завършила, за серийната версия се очакват само малки промени. Ще бъдат произведени общо 125 Jesko, като още от 2019 г. цялото производство е вече разпродадено.

Клиентите могат да избират между Jesko Attack за пистата, който ще струва 5,6 милиона лева, и Jesko Absolut, който ще струва 6,9 милиона лева. Първият предсериен автомобил Jesko Attack е лакиран в цвета „Tang Orange Pearl“ – отдаване на почит към някогашните CCR-модели.

В началото на 2000-те години почти половината от произведените автомобили Koenigsegg са оранжеви. През последните 10-15 години тази тенденция се промени, междувременно клиентите поръчват своя Koenigsegg все повече в прозрачен карбон. В зависимост от цвета и изпълнението надценката е в размер на от 400 000 до 800 000 лв.

Във вътрешното пространство Jesko е най-просторният Koenigsegg на всички времена – поне докато не бъде представена серийната версия на четириместния Gemera. В сравнение с предишните модели CC и Agera в Jesko много неща са нови. Така шведите са интегрирали всички функции във волана.

Именно там има още една иновация: вместо обичайните уреди е позициониран монтиран на волана монитор със сензор за накланяне. Клиентите ще могат да се насладят на тези иновации още през пролетта на 2022 г., когато Koenigsegg ще започнат доставките на първите серийни автомобили Jesko.