Кметът на Варна разкри престъпна безотговорност в Общината

От 200 служебни коли само 20 са в изправност, Благомир Коцев реже привилегиите на местните чиновници

Политика
11:30 - 30 Ноември 2023
4010
Кметът на Варна разкри престъпна безотговорност в Общината

Новият кмет на Варна Благомир Коцев от ПП-ДБ заяви, че е заварил в Общината престъпна безотговорност по отношение стопанисването на служебните коли. Той лично е направил проверка и е установил, че от 200 служебни автомобила само около 25 са в изправност.

"Планирам да спра използването на близо 180 коли от парка на Общината. Ще се ползват само онези около 20 изправни и технически годни", написа той във фейсбук. "Служебен транспорт ще се ползва само при наложителни случаи и при специален разрешителен режим. Директорите, сигурен съм, могат да идват и да напускат работното си място като всеки нормален гражданин на Варна - с личен или градски транспорт. Аз така идвам и си тръгвам от работа. Привилегии и елити в Общината няма да има. Това време мина", зарече се Благомир Коцев.

Ето и неговия разказ за случката, публикуван вчера:

"Снощи към 16:20 часа отидох на внезапна проверка на строителни обекти от ремонтната програма, за която Община Варна е теглила заеми през 2021 г. и 2022 г. Пътувах за първи път със служебен автомобил на Общината, без отличителни надписи. Исках лично да проверя състоянието не само на улиците в ремонт, но и на автомобилния парк. И сега, пригответе се...

Общината има около 200 автомобила. От тях в сертифицирана изправност са около 25! В този, в който аз се качих, светиха множество сигнали за неизправност, включително и този за спирачките. От една година всички автомобили са оставени без поддръжка заради обжалване на обществени поръчки, съдебни дела и чиновнически процедури. Разбира се, слязох в гаража да говоря с шефа.

Отговорите държа да ви предам както съм чул:
“В общината имаме около 200 коли, някои от тях не съм виждал - дадени са за ползване на държавни структури, бивши министри и не знам още кой - аз просто трябваше да подпиша документите“, каза ми служителят.
Някои директори си имат "лични" служебни коли и "лични" служебни шофьори.

“На списък ни се водят шофьори”, каза началникът, „но някои са на пенсионна възраст, а други изобщо не са във Варна - дадени са заедно с колите да разкарват хора от държавни органи извън Варна!“

Но това не е всичко.

От 1 година колите на общината са оставени без ремонт и поддръжка, а масло и филтри се купуват чрез "авансите на домакините", колкото и нелепо да звучи това. Качих се на един от автомобилите, с който не знам как изобщо успяхме да минем разстояние от под 10 километра в града. Техническа изправност този автомобил нямаше!

Тук става дума за престъпна безотговорност и докато не съм сигурен, че автомобилите са в изрядно техническо състояние, планирам да спра използването на близо 180 коли от парка на Общината. Ще се ползват само онези около 20 изправни и технически годни.

Служебен транспорт ще се ползва само при наложителни случаи и при специален разрешителен режим.

Директорите, сигурен съм, могат да идват и да напускат работното си място като всеки нормален гражданин на Варна - с личен или градски транспорт. Аз така идвам и си тръгвам от работа.

Привилегии и елити в Общината няма да има. Това време мина. Изискал съм доклад и решение за оптимизиране на автомобилния парк. Каквото е негодно и не подлежи на разумен ремонт, ще се бракува. Докато не получа работещо и ефикасно решение, ключовете за служебните автомобили ще останат в кабинета ми. Толкова по въпроса с избраните и прехвърлянето на отговорността! Имам и други истории за разказване. Скоро ще ги чуете."