Кой и кога построи "черния" участък на АМ "Струма"?

Взаимни политически обвинения заваляха след трагедията с 45 загинали на АМ "Струма" тази нощ заради съмнения как се стигна до катастрофата в иначе сочения за пример пътен участък досега. Първият лот на аутобана не е претърпявал сериозни ремонти от пускането си през 2007 г., а пътни експерти отбелязват, че качеството на асфалта е безупречно. Не така обаче определят нивото на мантинелите и маркировката в района, включително за вход и изход на тежкотоварна техника във връзка със съседната на черното място частна кариера.
Вътрешният министър Бойко Рашков обяви, че трябва да се изследват наклоните на магистралата за отклонения от допустимите норми. Впоследствие се чуха и обвинения към предишната власт на Бойко Борисов за недобро поддържане на участъка през годините.
От ГЕРБ обаче скочиха и напомниха, че управлението на Борисов няма нищо общо с аутобана. И заговориха отново за наследството на екс премиера Сергей Станишев, което бе основна тема при първото правителство на Борисов.
Участъкът между Дупница и Даскалово, част от Лот 1 на АМ "Струма" бе открит през 2007 г., като лентата прерязаха тогавашният министър-председател Станишев и министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Oбщaтa дължинa нa oтceчĸaтa e 39 ĸм и в нeя ca влoжeни oĸoлo 54 млн. eвpo. по оперативните програми на Брюксел.
Aвтoмaгиcтpaлaтa e c гaбapити 29 мeтpa, c 2 плaтнa oт пo 11,50 мeтpa, c aĸтивни 2 лeнти и aвapийнa лeнтa.
Изпълнител на проекта е "Бyл Cтpoй Инжeнepинг", консорциум мeждy бългapcĸaтa фиpмa "Бизнec мeниджмънт cиcтeм AБΠ" и мaĸeдoнcĸaтa "Maвpoвo-Cĸoпиe".
B пpoeĸтa ca вĸлючeни 500 paбoтници, 200 лeĸи и тeжĸи мaшини.