Криптоиндустрията в САЩ заделя все повече средства за лобиране

Новини
17:26 - 05 Декември 2023
1836
Криптоиндустрията в САЩ заделя все повече средства за лобиране

Криптокомпаниите в САЩ са напът да изразходват рекордно количество средства за лобиране на федерално ниво в края на една година, когато много фирми имаха проблеми с репутацията си, както и с прокарването на удобна регулация, сочат данни, осигурени на Ройтерс от неправителствена изследователска организация "Оупънсикрет" (OpenSecrets).

През първите девет месеца на годината криптокомпаниите са похарчили 18,96 милиона долара за лобиране спрямо 16,1 милиона през същия период на 2022 г. И това става след фалита на криптоборсата Еф Ти Екс (FTX) в края на миналата година, която беше в първите десет компании в сектор по разходи за лобиране.

През настоящата година в своеобразната класация води най-голямата американска криптоборса "Койнбейз" (Coinbase), похарчила 2,16 милиона долара за лобиране, следвана от "Форис ДАКС" (Foris DAX), "Крипто. ком" (Crypto.com), "Блокчейн асосиейшън" (Blockchain Association) и "Байненс" (Binance Holdings).

"Целта ни е да поддържаме отношения с политиците, да изграждаме връзки и да помагаме за създаването на разумна регулаторна рамка", казва Кристин Смит от "Блокчейн асосиейшън".