“Адидас” отчита близо 40% спад в печалбите

Гигантът при спортните облекла набеди за срива лошите продажби в Китай и смущенията в глобалната верига за доставки

Новини
20:33 - 09 Май 2022
2967
“Адидас” отчита близо 40% спад в печалбите

Гигантът при спортните облекла “Адидас” отчита близо 40% спад в печалбите за първото тримесечие на годината, съобщиха от германската компания. Тя обвинява за това лошите продажби в Китай. 

На този фон нетната печалба на фирмата е в размер на от €310 милиона. Това е спад от точно 38%, спрямо първите три месеца на миналата година.

От компанията заявиха, че спадът е причинен от “предизвикателната пазарна среда” в Китай, където продажбите паднаха с 35%, както и от смущения в глобалната верига за доставки.

Без да се вижда краят на стратегията на китайския президент Си Дзинпин за нулев Covid, перспективите за бизнеса на “Адидас” в Китай, който представляваше около 20% от продажбите на компанията миналата година, са мрачни, коментират пазарни анализатори.

Поредните мащабни локдауни, въведени наскоро от китайските власти, принудиха голям брой магазини на марката да затворят. “Адидас” отбелязва “силен спад на продажбите” и в частите от страната, които не са пряко засегнати от ограниченията.

В края на март китайските власти наложиха “драконовско” блокиране в Шанхай — финансовият център на Китай, след нарастване на случаите на коронавирус. Въпреки че правителството започна да премахва някои ограничения през април, на повече от 8 милиона жители все още е забранено да напускат домовете си.

Ограниченията в столицата Пекин бяха затегнати през последните дни и вероятно ще нанесат сериозен удар на западните марки в момент, в който китайската икономика вече се свива.

Миналият месец Международният валутен фонд заяви, че очаква БВП на Китай да нарасне с 4,4% тази година, което е доста под целта на правителството — 5,5%.

Колкото до “Адидас”, компанията отчете силни продажби на западните пазари през първото тримесечие на годината и заяви, че очаква общият растеж през тази година да бъде в диапазона от 11%-13%. Конкурентът “Найк” отчете спад от 5% в приходите си в Китай през периода от декември до февруари в сравнение със същия период на миналата година, пише money.bg.